دانلود کتاب فارسنامه ناصري (دو جلد)

نام کتاب

فارسنامه ناصري (جلد اول) (دانلود+)

فارسنامه ناصري (جلد دوم) (دانلود+)

نویسنده

حسن حسینی فسائی + به اهتمام منصور رستگار فسایی

موضوعات

تاریخ ایران پیش از اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

23.3 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب فارسنامه ناصري اثر حسن حسینی فسائی با ترجمه منصور رستگار فسایی است؛ فارسنامه ناصري در بيان حالات پادشاهان و فرمانروايان و بزرگان مملكت فارس از آغاز اسلام تا زمان مؤلف (حدود 1311) مي‏باشد . بخش ديگر كتاب درباره جغرافياي استان فارس و محلات و بساتين و قصبات و مسجدها و چشمه‏ها و رودها و ديگر نكات چغرافيايي مربوط به استان فارس در زمان تاليف مي‏باشد كه يكي از مأخذ معتبر در اين باره است.

گفتار اول در مورد تاریخ فارس (احوال پادشاهان و ثروتمندان و بزرگان فارس) از صدر اسلام تا سال ۱۳۱۱ است. حوزه آن بخش‌هایی از سواحل و بنادر خلیج فارس، خوزستان و حتی کرمان امروزی در دوره بعد از اسلام تا اوایل قرن چهاردهم هجری را شامل می‌شود…

گفتار دوم درباره وضعیت جغرافیایی و باغ‌ها و آبادی‌ها و مسجدها و چشمه‌ها و رودهای فارس است که در چاپ حاضر، و از منابع معتبر در این باره به شمار می‌رود. و تقسیم فارس در دوره پیش از اسلام ;خصایص شیراز و محلات شیراز ;علما، شعرا، وزرائ، بقاع، مساجد، مدارس، و بساتین شیراز ;بلوکات فارس و آب و هوا ;محصولات و سرانجام معرفی مشاهیر و آثار آنها. در پایان این گفتار، ایلات مملکت فارس، جزایر خلیج فارس، چشمه‌ها و دریاها و دریاچه‌های فارس، رودخانه‌ها، صحراها و طوایف متفرقه قلعه‌های کوهی، کوه‌ها و معدن‌های فارس معرفی شده و در پی آن، فهرست بلوکات فارس آمده‌است. در پایان کتاب پس از نقشه بافت قدیم شیراز((و نقشه راهنمای استان فارس))، فهرست‌های نام کسان، جاهای، اشعار و کتاب‌ها، به انضمام تعلیقات به طبع رسیده‌است. جلد دوم کتاب با تصاویری از اماکن همراه است.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
ویراف مقدس
ویراف مقدس
2020-02-01 11:21 ب.ظ

سپاس از زحمت شما در عرصه فرهنگ