دانلود کتاب مادران و دختران (چهار جلد)

نام کتاب

  مادران و دختران (جلد اول) (دانلود+)

  مادران و دختران (جلد دوم) (دانلود+)

  مادران و دختران (جلد سوم) (دانلود+)

مادران و دختران (جلد چهارم) (دانلود+)

نویسنده

مهشید امیرشاهی

موضوعات

جلد اول:عروسی عباس خان ؛ جلد دوم:دده قدم خير ؛ جلد سوم : ماه عسل شهربانو جلد چهارم : حدیث نفس مهر اولیا

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

31.4 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 


کتاب مادران و دختران اثر مهشید امیرشاهی است؛ در این کتاب ؛ سرنوشت اجتماعی ايران طی قرن گذشته است از ورای سرگذشت خانواده ای ايرانی بيان شده است. تعداد شخصيت های داستان بسيار زياد (به قولی صد و بيست تن) است و از بيشتر طبقات جامعه نمونه ای در خود دارد که نويسنده يک يک آنها را به نيروی قلم بر صفحه کاغذ طراحی کرده و به سرانجام رسانده است.

جلد اول: عروسی عباس خان، به تهيه مقدمات عروسی پسر منزه السلطنه می‌گذرد که از خانواده‌های مرفه اواخر دوره قاجاريه به حساب می‌آيد. منزه السلطنه زن حريصی است که نه به شوهر در گذشته‌اش که معتقد است مال و منالی برای او باقی نگذاشته دلبستگی دارد و نه به برادرش که تصور می‌کند ارث پدريش را بالا کشيده محبتی نشان می‌دهد.

جلدو دوم: دده قدم خير، به زندگی دختران شاهزاده اميرزاده خانم می پردازد که از ميان آنها مهر اوليا همسر اميرخان – پسر کوچک منزه السلطنه – شده است.
دده قدم خير – از کنيزان اميرزاده خانم – که زنی است محکم و استوار شخصيت محوری داستان را تشکيل می دهد ولی ماجراهايی که بر ديگر شخصيت ها هم می گذرد هر کدام داستان جذاب و کاملی است: عشق ماه طلعت دختر اول اميرزاده به شوهرش مؤيدالاسلام – ناسازگاری دختر ديگر، مهربانو، با همسرش، ابوالحسن و… ؛

جلد سوم : به سرگذشت نسلی می پردازد که در سالهای پايانی حکومت رضاشاه به دنيا آمده و نوجوانی خود را در ماجراهای حزب توده و دوران مصدق سپری کرده است.
اين کتاب که ماه عسل شهربانو نام دارد شرح ازدواج ناموفقی است که نظاير آن را در دو کتاب نخست هم ديده ايم.
اما اکنون با نسلی سر و کار داريم با تحصيلات عالی در داخل و خارج که روی پای خود ايستاده است و برای حل و فصل چنين مسايلی به شورای خانوادگی نيازی ندارد.شهربانو دختر امير خان، دانشجوی رياضيات در انگلستان است. تابستان ها به خانواده سر می زند و در يکی از اين سفرها او را به عقد ازدواج ابراهيم در می آورند که دست اندرکار فيلم و سينما و نيم نسلی از شهربانو بزرگتر است.

جلد چهارم:حدیث نفس مهر اولیا‌، قسمت نهایی یا پاره‌ی چهارم از رمان چهار جلدی مادران و دختران است. کتاب، داستان زندگی‌ زنی‌ به نام مهر اولیا‌ است که نزدیکانش او را الی می‌نامند. الی زنی‌ سالخورده است که آلزایمر دارد، در تبعید زندگی‌ می‌کند و بین خاطرات جوانی و غربت سرگردان است. داستان در پاریس معاصر می‌گذرد و به شیوه‌ی سوم شخص مفرد روایت می‌شود، اما مهر اولیا‌ با یاد آوری خاطرات خود، خواننده را میان ایران و پاریس به سفر می‌‌برد و خط زمان را می‌‌شکند. الی در ملاقات با دوستان، دختران و نوه‌های خود، بخش‌های مختلفی‌ از زندگی‌ خود را مرور کرده و خواننده را با منش و روش زندگی‌ طبقه‌ی روشنفکر ایرانیان دور از وطن آشنا می‌‌سازد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
آناهيد
آناهيد
2019-02-26 10:30 ق.ظ

خيلي كتاب زيبايي بود ممنون از نويسنده و سايت كتابخان تاريخ ما به خاطر انتخاب زيبا به جا