دانلود کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی

نام کتاب

نظم های کهنه و نوین جهانی  دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

نوام چامسکی + به اهتمام مهبد ایرانی‌طلب

موضوعات

سیاست

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

15.4 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب نظم های کهنه و نوین جهانی اثر نوام چامسکی با ترجمه مهبد ایرانی‌طلب است؛ شالوده این کتاب بر بنیاد  3 سخنرانی نوآم چامسکی درباره نظم جهانی در دانشگاه آمریکایی قاهره در ماه مه 1993 استوار است و مطالب آن به یاری جلسات پژوهشی، دیدارها و بحثهای بسیار روشنگر شخصی، گسترش یافته است.
چامسکی،استاد دانشگاه پنسیلوانیا و زبان شناس مشهور امریکایی:از رهبران جنبش مقابله با جنگ ویتنام در دهه 0691 و از نظریه پردازان بر جسته و بنام علوم سیاسی است.اثرات مبارزات سیاسی او در بسیاری نوشته هایش،از آن جمله،کتاب حاضر،مشهود می باشد.در این کتاب، چامسکی با استناد به وقایع کانون های بحران در جهان امروز مانند خاورمیانه و امریکا لاتین به انتقاد شدید از سیاست های کشورهای شمال-به ویژه ایالات متحده-در قبال مسائل جهانی و برخوردهای آنها با مسائل مختلف در جریان جنگ سرد و بعد از آن،یعنی به عبارت دیگر به مقایسهء این سیاست ها در نظم کهنه و نظم نو جهانی می پردازد.چامسکی ایالات متحده و حامیانش را قانون شکن،خشن و راهزن می داند.
در این کتاب سه فصلی،نویسنده به بررسی محورهای اصلی نظم جهانی کهنه،یعنی نظمی که بر جهان از جنگ دوم جهانی تا فروپاشی اتحاد شوروی حاکم بود،پرداخته و به عملکرد شرق و غرب و نقاط اشتراک و افتراق آنان اشاره می کند.سپس با معرفی خطوط اصلی نظم نوین جهانی،که پس از فروپاشی اتحاد شوروی محور اصلی سیاست ایالات متحده قرار گرفته است،به این نتیجه می رسد که «دوران کنونی،یاد مراحل مهمی از گذشته را زنده می کند»




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments