دانلود کتاب نوشتن با دوربین

نام کتاب

نوشتن با دوربین (دانلود+)

نویسنده

پرویز جاهد

موضوعات

شکل گیری موج نو + سنت و مدرنیسم + حزب توده و خلیل ملکی + تپه های مارلیک + هیچکاک و آغاباجی

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

6.76 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 


کتاب نوشتن با دوربین؛ رو در رو با ابراهیم گلستان اثر پرویز جاهد است، مترجم، منتقد سینما و مستندساز، در سفر تحصیلی خود به انگلستان به جهت اخذ مدرک دکترای سینما، برای مخاطبان فارسی‌زبان به ارمغان آورد.
نوشتن با دوربین شامل چهار فصل است که هرکدام محتوای یکی از جلسات گفت‌وگوی جاهد با گلستان را تشکیل می‌دهد. مباحث مطرح شده در هر فصل به این شرح است؛ فصل اول: شکل‌گیری موج نو، فرخ غفاری، شب قوزی، رئالیسم، سنت و مدرنیسم، فیلمفارسی، سینمای روشنفکری و مخاطبان ایرانی و رئالیسم، استعاره، نماد». فصل دوم: زکریا هاشمی و «طوطی، حزب توده و خلیل ملکی.
فصل سوم:‌ فاکنر، همینگوی، سعدی، استودیو گلستان، فیلم مستند و نفت، موج و مرجان و خارا، کانون فیلم و فرخ غفاری»، «نقد فیلم، دکتر کاووسی و قیصر، فروغ فرخزاد و خانه سیاه است، گنجینه‌های گوهر، تپه‌های مارلیک، خشت و آینه، آنتونیونی، آب و گرما و صحرای سرخ، تاجی احمدی، یک فرشته، اسرار گنج دره گنجی و کیارستمی، کوروساوا و کاپولا.
فصل چهارم: فیلم مستند، سیراکیوز و نیوزویل، صادق چوبک، تنگسیر و امیر نادری، پهلبد و دستگاه سانسور، کایه دو سینما، گدار و دیگران و هیچکاک و آغاباجی.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments