دانلود کتاب پاسخ به ایوب

نام کتاب

پاسخ به ایوب دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

کارل گوستاو یونگ + به اهتمام فواد روحانی

موضوعات

مذهب

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 8.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب پاسخ به ایوب اثر کارل گوستاو یونگ با ترجمه فواد روحانی است ؛ پاسخ به ایوب کتابی نوشته کارل گوستاو یونگ روان‌شناس سوئیسی است که در آن کتاب ایوب، بخشی از عهد عتیق و یکی از کتب مقدس یهودیان و مسیحیان، از دیدگاه روان‌شناسی و روان‌کاوی تحلیل می‌شود.

کارل گوستاو یونگ که در کنار فروید می توان آنها را بزرگترین روانشناسان تاریخ خواند،در حدود سی کتاب و 90 مقاله ی علمی دارد، «پاسخ به ایوب» یک شاهکار و از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب های اوست.

کتاب پاسخ به ایوب در سال 1952 منتشر گردید. با علم به اینکه یونگ در تمام عمر به آزمایش و مطالعه و تحقیق و تالیف در موضوع های روانشناسی چه از نظر طبی و چه از نظر فلسفی و مذهبی پرداخت به جرئت می توان گفت این اثر یک شاهکار است که فوق این موضوعات به فهم درونی مفهوم “خدا” درباطن شخص می پردازد .

البته مورد خطاب یونگ پیروان این دو مذهب یهودی و مسیحی و حول باور های ایشان رقم می خورد مواردی از این قبیل :

1- عدل الهی

2- چرا خداوند غیر قابل رویت است

3- چرایی ترس از خدا

4- وام الهی بر دوش قوم برتر

5- پیدایش اهریمن (در ابتدا و هنگام خلق بشر زروان ( در کتاب به اشتباه اهورا مزدا را زیر نویس کرده ) به عمر دراز خود منتظر خلق جانشینی بر خود بود که در میانه انتظار به شک می افتد که مبادا این همه بیهوده به انتظار گذشته که در همین بین آبستنی اش هویدا می شود اهورا به شکرانه این صبر و اهریمن به سبب شک دوقلو حاصل از انتظار زروان اند )

6- وجود آدم و چرائی هبوط به سوفیا می پردازد .حکمت .همان میوه ممنوعه .همان که انسان از خودنش منع شد و بنا به تعالیم یهود در پس خوردن میوه معرفت است که انسان متوجه عریانی خود می شود و در صدد پوشاندن بر می آید و این اگاهی را یهوه تاب نیاورده بشر را می راند و…

7- شرط بندی با یک فرودست به نام شیطان شیطان که بعد ها نام روشنایی آور ( Lucifer) ای ستاره صبح و پسر سپیده دم چگونه از آسمان افتادی ؟ای که امتها را ذلیل می ساختی چگونه برزمین افکنده شدی ؟

8- ایوب و آزمایش های پی در پی صبر این آدم .

9- کلمه الله؛ حکمت:حکمت روحی است که به آدمیزاد عشق می ورزد .نفخه قدرت خدا است و فیضی است پاک که از جلال باریتعالی منبعث می شود .انعکاس نور فنا ناپذیر است در آئینه کدورت نیافته قدرت خدا .و یا این در میان همه موجودات کیست که بیشتر از حکمت سازنده عالم باشد .او بصورت روح مقدس الهی از آسمان و عرض جلال فرو فرستاده شد .چون راهنمای روح است راه وصول به حق را به انسان می نمایاند و او را به بقا مطمئن میسازد . یونگ به انسان یادآوری می کند که تمیز او از دیگر موجودات حکمت اوست و از این رو قابلیت شناخت انسان را نه تنها فراتر از دیگر موجودات بلکه خطری برای همتایی با خدا می داند .*حتی ایوب نیز مشتاق ان حکمت است که هیج جا یافت نمی شود * همان کلمه الله یا Logos مترادف با عقل یا Nous …

10- و بعد از آن ماجرای لیلات و حوا و برائت حوا و حوائیان را پیش می کشد تا برای همیشه خیال زن را از اینکه اولین فریب خورده است برهاند زیرا اگرچه او اولین فریب خورده است اما پیش از اون آدم خیانت کرده و سبب تولید مثل شیاطین شده و از این بدیهیات در باور یهودیان و مسیحیان تساوی مرد و زن را به میان می کشد . و بعد یک تسکین از متن کتاب : حکای قدیم گفته اند از کامل هیچ چیز بوجود نمی اید و حال آنکه “غیر کامل”نطفه بهبود آینده ی خود را با خود دارد .از طرفی کمال پرستی همیشه به بن بست منجر می شود و از طرف دیگر تمامیت قائل به طبقه بندی ارزش و تعیین معیار آن نمی باشد.

11- خلق عیسی و بکارت مریم در اینجا به ظهور مسیح می رسیم .مسیح فرزند نوین باید از طرفی یک بشر زمینی مانند آدم یعنی مخلوقی در معرض درد و مرگ باشد ولی ازطرف دیگر نمی باید مانند آدم فقط نسخه ای از خدا بلکه باید عین خدا باشد که من حیث پدر خدا او را بوجود می آورد و من حیث فرزند او پدر را از نو جوان می کند .از لحاظ خدایی او همیشه خدا بوده است و من حیث فرزند مریم نسخه ای از سوفیاست .

12- هابیل و قابیل

13- علت تجلی خدا در قالب جسم چیست ؟




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments