دانلود کتاب کاندید

نام کتاب

کاندید دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

ولتر + به اهتمام محمد عالیخانی

موضوعات

داستان + رمان

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

2.6 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 کتاب کاندید اثر ولتر با ترجمه محمد عالیخانی است؛ ولتر در داستان کاندید چه می‌گوید ؟
کاندید پسر خوش سیمایی است که در کاخ مجلل یک بارون آلمانی در ناحیه وستافلی زندگی می‌کند . کاندید فرزند نامشروع بارون است . بهترین وسایل زندگی و تربیت برای کاندید در خانه بارون فراهم شده است . پانگلوس آموزگار دانشمند آن ناحیه استاد اوست و به او علوم مختلف را آموزش می‌دهد . کاندید آنقدر پاکدل و عفیف و مودب است که حتی به دختر زیبای بارون نگاه هم نمی‌کند . اما اعتبار این پاکی برای کاندید زیاد دوام نمی‌آورد و وقتی که بارون به کاندید شک می‌کند او را از خانه خود بیرون می‌راند . کاندید به سربازان بلغاری می‌پیوندد و در سلک آنان درمی‌آید . حوادث روزگار او را دوباره با استادش پانگلوس که حالا به گدایی افتاده روبرو می‌کند . استاد برای شاگرد توضیح می‌دهد که چگونه پس از وقوع جنگ ، سربازان به کاخ بارون ریخته و پس از کشتن ساکنان آنجا همه چیز را با خاک یکسان کرده‌اند.. گفتگوی استاد و شاگرد خود شنیدنی است :
” – کاندید : خوب استاد ، به من بگو دنیا را چگونه می‌بینی ؟ تو که می‌گفتی این دنیا محیط پر از خوشبختی است ، حالا نظرت چیست ؟
پانگلوس : آه ، فرزندم ، دنیا می‌توانست از این بدتر هم باشد . فکرش را بکن . اگر من نگریخته بودم چه سرنوشتی داشتم ؟ افسوس که بیماری مرا رنج می‌دهد .
کاندید : کدام بیماری استاد ؟ – پانگلوس : میدانی فرزند. حالا که همه چیز گذشته بد نیست که اسراری را پیش تو فاش کنم… “




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments