دانلود کتاب کتیبه بیستون

نام کتاب

 کتیبه بیستون دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

آرمین کسروی  

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

7.5 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب کتیبه بیستون اثر آرمین کسروی است؛ کتیبه بیستون که توسط آرمین کسروی نوشته شده است.که دارای شصت و نه صفحه می باشد.کتیبه بیستون یکی از بزرگترین کتیبه های دنیا و اولین مطلب و متون شناخته شده ایرانی و از اثرهای دودمان هخامنشیان است.این کتیبه یکی از معروف ترین اسناد تاریخ دنیا و اساسی ترین متن تاریخی در دوران هخامنشیان می باشد که توضیح موفقیت داریوش بزرگ را بر گوماته مغ و محاصره شدن یاغیان را نمایان می کند .اسم بیستون از کلمات پارسی باستان بغستان با مفهوم جایگه خدایان می باشد. اولین اشاره به این مکان و جا داخل کتاب دیودوروس سیکولوس بوده که در آن قسمتی از نگاشته های کتزیاس یونانی درمورد بیستون آورده گشته است. در این اشاره سنگنبشته بیستون از جای خود کنده شده به دست سمیرامیس ملکه اسطوره‌ای آشوری معرفی گشته است. و بعد به بیستون فرستاده شد که کوه بیستون به اهورامزدا پیشکش داده شده‌ است.در اخبار و روایات محلی معاصر ایران اینطور شایع شده است که در کوه بیستون پیکر نه درویش نقش شده‌است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دریاووش!
2011-11-24 3:14 ب.ظ

بنام خاک پاک وطن! من داریوش،زاده ی پارس و دارای خون پارسی هستم! هماره بنام خونی که در رگهای من در گردش است اندیشه ی آرمانی پارسی بودنم و روان ملی گرایی ام را پاس داشته ام! از یاران پایدار نیز به این اراده که در پی پاینده سازی فرهنگ دیرین سرزمین با ارادگان تاریخ می کوشند بی نهایت سپاس گذارم! اما یادمان باشد که آرمان و روان ایران دوستیمان در پی پیش روی به روبرویمان بجوشد نه برای یادآوری گذشته! چه که نیاکان راستین و بلنداندیشمان، خود با اراده ی پولادین دیروز، دفاع نامه ای بس پولادین از کرده… بیشتر..