دانلود کتاب کرتیر و سنگ نبشته او در کعبه زردشت

نام کتاب

کرتیر و سنگ نبشته او در کعبه زردشت دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

 پرویز رجبی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

15 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب کرتیر و سنگ نبشته او در کعبه زردشت اثر پرویز رجبی است؛ در جلد اول کتاب تمدن ساسانی، دانشمند ارجمند، علی سامی، پس از گزارش مفصلی درباره کعبه زرتشت، برگردانده فارسی سنگنبشه کرتیر، موبد بزرگ شاهنشاهی ساسانی را که در قسمت پایین بدنۀ خاوری کعبه زرتشت کنده است، نیز آورده است. دانشمند گرانمایه پیش از آوردن برگرداندۀ فارسی سنگبشته یاد شده می نویسد:
“… و اینک ترجمه کتیبه کرتیر، بر بدنۀ کعبه زرتشت، زیر کتیبۀ شاپور اول و مقدمه مختصری که توسط ماری لوئیز شومون در جزوه سوم شماره 248 مجله آسیایی پاریس منتشر گردیده و توسط دوست گرامی آقای رحیم افلاطونی، دبیر فرهنگ و سرپرست آرامگاه سعدی ترجمه گردیده، نقل می گردد”
ترجمه فرانسه ماری لوئیز شومون به علت نارسائی ها و نادرستی های چندی که ناشی از دشواری کار بود، چندان استوار و درست نیست و برگرداندۀ فارسی سنگنبشته ای پهلوی از زبان فرانسه هر چند هم که به وسیله مترجمی خوب و کاردان صورت گرفته باشد، ممکن است آنطور که شاید و باید، برای فارسی زبانان سودمند نیفتد…

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments