دانلود کتاب یادداشتهای سید محمد طباطبایی از انقلاب مشروطیت ایران

نام کتاب

یادداشتهای سید محمد طباطبایی از انقلاب مشروطیت ایران دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

حسن طباطبایی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

2.6 مگابایت بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب یادداشتهای سید محمد طباطبایی از انقلاب مشروطیت ایران اثر حسن طباطبایی است ؛ آیت‏ اللَّه سید محمد بن صادق طباطبایی در سال 1220ش (1258 ق) در کربلا به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی و مبادی علوم را نزد پدر فرا خواند و سپس در تهران از محضر فیلسوف بزرگ زمان، میرزا ابوالحسن جلوه استفاده کرد. از آن پس راهی عتبات گردید تابه مقام اجتهاد نائل آمد و جزو خواص یارانِ میرزای شیرازی شده، در امور سیاسی، طرف مشورت او قرار گرفت. سید محمد پس از واقعه تحریم تنباکو، از طرف میرزای شیرازی به تهران رفت و به ارشاد و هدایت مردم مشغول شد. پس از چندی، وی دعوت آیت‏اللَّه عبداللَّه بهبهانی را برای مبارزه با دولت پذیرفت و در اعتراض به اعمال دولت، به همراه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم تحصُّن کرد. فعالیت آیت‏اللَّه طباطبایی به مرور وسعت یافت تا جایی که به یکی از رهبران اصلی مشروطیت در ایران تبدیل شد. با روی کار آمدن محمدعلی شاه و به توپ بستن مجلس، مدتی به مشهد رفت و پس از فتح تهران به تهران مراجعت کرد. سید محمد طباطبایی با ورود نیروهای روس و انگلیس به ایران، در جریان جنگ جهانی اول به ترکیه رفت و پس از شش ماه به ایران بازگشت. از آن پس در امور سیاسی دخالت نکرد تا این که در 18 دی ماه 1299 ش برابر با 28 ربیع الثانی 1339 ق در 79 سالگی وفات یافت و در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده شد. طباطبایی، اندیشه‏ای آزاد و تفکری اصلاح طلبانه داشت و آشنایی وی با سید جمال الدین اسدآبادی، تأثیری شگرف در شکل‏گیری تفکرات او داشت.
این کتاب که در مدت بیش از سه ماه به چاپ دوم رسیده است ، گوشه هایی از وقایع انقلاب مشروطیت ایران را نشان می دهد که به به بهانه ی صدمین سالگرد انقلاب مشروطیت منتشر شده است . سید محمد طباطیایی از بنیانگذاران مشروطیت در ایران است و نقش مهمی در به ثمر رسیدن این انقلاب ایفا کرده است .
دراین کتاب احوالات طباطبایی به نقل از ناظم زاده کرمانی ، کسروی و مورخین دیگر نقل شده است ودرادامه اسنادی ازخدمات علمی ، نامه نگاری های وی به مظفر الدین شاه برای ایجاد اصلاحات ،چگونگی تنظیم نظامنامه ی مجلس شورای ملی ، نخستین مجلس ، به توپ بستن مجلس ، نامه به شاه ژاپن و… ذکر شده است .



Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments