دانلود رایگان کتاب شاهنامه فردوسی

نام كتاب

شاهنامه فردوسیدانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «25» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 25

         

نويسنده

حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ

موضوع

شعر + دیوان اشعار + حماسه + اساطیری + ایران باستان + آفرینش + اعراب در ایران

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

تهيه توسط

اني کاظمي

حجم

14.700 کيلوبايت (KB)

قالب کتاب

PDF – پي دي اف

منبع الکترونيکي

تاريخ ما

 

درباره شاهنامه

شاهنامه اثر جاودان و مشهور حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی، حماسه‌ای منظوم که در شصد و یک هزار بیت سروده شده است و از یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سروده‌های حماسیِ جهان است که سرایش آن دست‌آوردِ دست‌کم سی سال کارِ پیوستهٔ این سخن‌سرای نامدار ایرانی است.

موضوع این شاهکار ادبی، افسانه‌ها و تاریخ ایران از آغاز تا حملهٔ عرب‌ها به ایران در سدهٔ هفتم میلادی است که در چهار دودمان پادشاهیِ پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان گنجانده می‌شود.

 

کتاب شاهنامه فردوسی

اجاره ویلای مدرن و لوکس در کردان با امکاناتی نظیر استخر روباز و سرپوشیده به انتخابی محبوب در بین مسافران این منطقه تبدیل شده است. از بهترین سایت ها برای اطلاع از قیمت و اجاره ویلا در کردان با قیمت مناسب می‌توان به وبسایت رنتی‌جا اشاره کرد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
315 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
hossein.hoh
hossein.hoh
2012-07-05 8:37 ب.ظ

کوروش پاشو ببین کشور تو راه مهیبیه //// پاشو بنگر که ملت توی خواب عمیقیه ببین به دنیا داریم میگیم که ما برتریم //// در حالی که ما ها همه گدا پروریم ببین یه جوون داره از ته دلش بهت داره میگه //// اینجا لوات و ضنا جزءی از کردار نیکه کوروش ناموس فروشی رو دور قیمت //// کوروش ملت گفتار نیکش فحشو غیبته کوروش تو رو تحقیرو ویران کردن //// اسمت خط خورده از تقویم ایران رسما راستی مقبرت با سیل و بلاها رفته //// عکست فقط سر در قلیون سراها نصبه کوروش ارامش خیلی وقته زندانی شده ////… بیشتر..

ashkan
ashkan
Reply to  hossein.hoh
2012-07-18 9:59 ب.ظ

@hossein.hoh, dadash khodayi damet garm bat hal kardam

Hossein
Hossein
Reply to  ashkan
2021-03-21 8:37 ب.ظ

به به به . شیری که خوردی حلالت.

saeed
saeed
Reply to  hossein.hoh
2012-08-16 1:41 ب.ظ

@hossein.hoh,
درسته ایران کشور بزرگی بوده منم عاشقشم ولی کاغذ تو چین برای اولین بار اختراع شد
باید یاد گرفت که گفتار نیک داشت عزیزم

بی نام
بی نام
Reply to  saeed
2021-01-19 12:48 ب.ظ

اشتباه.
کاغذ پاپیروس قبل از اون تو مصر اختراع شده بود.
و اگه تحقیق کنید، خواهید دید که کاغذ های متفاوتی هم قبل تر بوده.

tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
Reply to  بی نام
2021-04-08 10:05 ق.ظ

تت

علی جباری
علی جباری
Reply to  بی نام
2021-11-09 9:40 ب.ظ

بله در تاریخ اولین کاغذ در مصر به وجود آمده👏

ایلیا
ایلیا
Reply to  hossein.hoh
2021-02-13 11:18 ق.ظ

خط در سومر و مصر و چین و مزوآمریکا اختراع شد ، کاغذ هم در چین اختراع شد 🙂

محمود
محمود
Reply to  ایلیا
2021-09-12 5:47 ق.ظ

محض اطلاع
چین کاغذ رو اختراع نکرد بلکه پول کاغذی رو اختراع کرد😐😐

همدم
همدم
Reply to  hossein.hoh
2021-03-21 6:22 ب.ظ

دمت گرم

عرفان
عرفان
Reply to  hossein.hoh
2021-10-12 12:57 ق.ظ

کوروش اگه زنده بود و میدید دارن تو فلسطین بچه میکشن ساکت میموند؟
شرم بر شما که اسم کوروش رو لکه دار کردید
همتون هم کشورتون رو ول کردید رفتید اروپا و آمریکا بعد دم از ایران میزنید
ایرانی اون جوونایی هستن که رفتن تو دل دشمن تا دست کسی به ناموست نرسه
ایرانی اون جوونایی بودن که زن و بچه رو ول کردن و با شعار یا زهرا (س) دست خالی تا آخرین قطره خون جنگیدن

تو که یه پات ترکیس یه پات تایلند دم از ایران و کوروش نزن که حال آدم به هم میخوره.

علی
علی
2011-06-03 2:50 ق.ظ

سلام… 1.من از یه آدمه با سوادی شنیدم که معنی کلمه ایران یعنی فروتنان! (خودم اطلاعی ندارم!) پس اگه ایرانی هستیدسعی کنید واسه همه ی آدمها و فرهنگها الگو باشین و… 2.من تو برنامه های تلویزیونی دیدم که یه دسته مورچه میتونن جلوی جونورهای خیلی بزرگتر از خودشون بایستند! پس ما ایرانیها باید با هم متحد باشیم و همدیگه رو حمایت کنیم. نه اینکه با هم دعوا کنیم یا فحش بدیم! سر اینکه فلانی مسیحیه یا مسلمونه یا ساتانیسم با هم دعوا نکنیم! معیار اول انسانیت و ایرانی بودنه! 3.با خدا دوست باشیم و اینو بدونیم که اون هیچوقت ما… بیشتر..

زنبور كندو
زنبور كندو
Reply to  علی
2011-06-11 5:55 ب.ظ

افرين درود بر تو

میلاد
میلاد
Reply to  علی
2011-09-08 2:07 ب.ظ

@علی,
معیار اول تقواست…
ایرانی ها ظالم نبودن اما داریوش(در یونان) و کمبوجیه(در مصر) و خشایار شاه(در ایران) به مردم ظلم کردند……
دعوای تاریخیه یونان و ایران رو هم داریوش به وجود آورد…..وگرنه کی یونان جرات داشت به ایران حمله کنه؟

فرحناز
فرحناز
Reply to  میلاد
2011-11-25 1:07 ب.ظ

کمبوجیه فقط به مصری ها ظلم نکرد. اون حتی به خواهر و برادر خودش هم رحم نکرد. کمبوجیه اولین فرد ایرانی بود که با محارم ازدواج کرد.

وحید
وحید
Reply to  فرحناز
2012-04-25 8:14 ب.ظ

@فرحناز, مسلمان نبود ، الان بعضی ها می کنند

Harki
Harki
Reply to  وحید
2012-07-02 9:12 ب.ظ

@وحید,

لازم به گفتنه كه يكي به من بگه نسل اوليه ما از كجا اومده؟

مگه همه بچه ادم و حوا نبودن؟؟!!!

بهمن
بهمن
Reply to  Harki
2019-12-17 2:44 ب.ظ

خیر ما آریان بر اساس باور های کهن از تبار پادشاهان بزرگ و نام دار کیومرث پیشداد،(مرت و مرتیانه) و هوشنگ پیشداد هستیم
آدم و حوا بخشی از افسانه های سامی نژاد هاست

حسین
حسین
Reply to  فرحناز
2019-12-08 1:07 ب.ظ

سلام کاملاً کذبه ازدواج محارم در ایران باستان اصلأ نبوده تحریف تاریخ متاسفانه منابع تاریخ کشور ایران رو از مورخین غرب و عرب گرفتن که هردو جزء دشمنان دیرین ایران بودن

مهرداد
مهرداد
Reply to  حسین
2020-11-03 12:49 ق.ظ

درود بر شما بالاخره یک #مخاطب_فعال‌ پیدا شد.
سپاس گزارم‌

محمود
محمود
Reply to  حسین
2021-03-07 10:40 ب.ظ

کاملا با نظر شما موافقم

امیر
امیر
Reply to  حسین
2021-10-01 8:41 ب.ظ

درود متاسفم از گفتن این حرف ولی واقعیت رو باید گفت بله در ایران باستان ازدواج با محارم نبود اما تا زمان ساسانیان کرتیر موبد اعظم زرتشتی در زمان ساسانیان در کتیبه‌اش نوشته که : من در این کشور ازدواج با محارم رو رواج دادم اما ما میدونیم که ایرانی ها انقدر انسان های پاکی بودند که تن به همچین کاری نمیدادند انطور که مورخان گفته‌اند کرتیر خودخواه و خودرای بود و مخالفانش رو میکشت به نظر من هم حرفی که در کتیبه‌اش زده ، چرت و پرتی بیش نیست و این فرد متوهم خواسته خودش رو بزرگ جلوه بده… بیشتر..

علی جباری
علی جباری
Reply to  حسین
2021-11-09 9:45 ب.ظ

درود بر تو👏

فرزاد
فرزاد
Reply to  فرحناز
2020-03-10 5:23 ب.ظ

کدوم کتاب این حرف شمارو ثابت میکنه خواهشا کمی مطالعه انجام بدید
متاسف

Xakob
Xakob
Reply to  فرحناز
2020-05-26 10:42 ق.ظ

خب هرچیزی تو هر دورانی مرسوم‌بوده خب شماهم یه نگاهی به حضرت ابراهیم پیامبر بکنید اگه صاره زنش برید پیشو بیرید یجا خواهرش حساب میشه بعد میگن نه خواهرش نبدهدختر اسحاق بوده و باز دختر اسحاقم حیسابشکنی میشه برادرزادش پس یه لطفی بکنید اطلاعات ندارید الکی حرف نزنید

مهرداد
مهرداد
Reply to  فرحناز
2020-11-03 12:48 ق.ظ

این هارو‌ شما فقط شنیدی!اسناد باستانی اعم‌ از سالنامه ها و کتاب های نوشته شده اون زمان این‌ رو نمیگن‌.
دوست عزیز بی منبع چیزی رو باور نکن‌!
نوشته های هرودوت‌ هم فقط ملاک‌ نیست!

بدخواهان‌ ایران‌‌ این حرفارو‌ سر نیزه‌ کردند‌ تا مارو از درون‌ نابود کنن

التماس مطالعه

مش حسن
مش حسن
Reply to  فرحناز
2021-02-27 3:44 ب.ظ

والا ما که نمیدونیم. مربوط به زمان خیلی قدیمه. ولی خوبه آدم با بچه ازدواج نکنه

Last edited 3 سال ها قبل by مش حسن
محمود
محمود
Reply to  فرحناز
2021-03-07 10:44 ب.ظ

ایا خبر از کمبوجیه دروغین هم دارید؟سپس زن در فرهنگ ایران نماد مهر بوده کاملا پوشیده وقابل احترام

آرتمیس
آرتمیس
Reply to  فرحناز
2021-04-03 11:09 ق.ظ

در اون زمان موردی نداشته، بعدها اسلام گفت که گناهه. بعدشم کمبوجیه ظالم نبوده

علی جباری
علی جباری
Reply to  فرحناز
2021-11-09 9:44 ب.ظ

درسته ک همچین چیزی بوده ولی در میان کمی از پادشاهان رواج داشته ک با همخون خود ازدواج کنند دلیلش هم برای این بوده که خون و مالکیت از یک گروه باشه

زهرا
زهرا
Reply to  فرحناز
2021-11-18 1:49 ب.ظ

خیر طبق تاریخ اولا این سنت خاندان اشرافی بوده دوما در ایلام باساان یا الام هم ازدواج محارم وجود داشته لطفا تاریخ ملت ها رو مطلعه کنید بعد نطر بدید ضمنا بشر تا به اینجا رسیده خیلی طول کشیده که فرهنگش درست بشه شاید روزی هم برسه که کودک همسری از تاریخ برداشته بشه

تاثر
تاثر
Reply to  میلاد
2011-12-27 11:00 ق.ظ

بسیار متاسف و متاثرم که بدون پیشینه و آگاهی از تاریخ و روابط ملل اون هم 2500 سال پیش و بدون اینکه بدونن بین انسانها چه روابطی حاکم بوده به همین راحتی از ظلم و ستم افرادی مثل داریوش و غیره داد سخن میدید. قبل از هر چیز برید کمی تارخ بخونید. ایران پیش از اسلام، صدر اسلام و بعد از اسلام. یا حداقل معنای ظلم و ستم رو یاد بگیرید.
ما زیاران چشم یاری داشتیم
…..

امیر
امیر
Reply to  میلاد
2011-12-28 1:37 ق.ظ

سلاآقا میلاد شما لطف کن ظاهر بین نباش اولا هیچ حکومتی سراسر مهربانی درش نیست چون با مهربانی نمیشه حکومت کرد دوما اونا کشور گشایی کردن و قلمرو را گسترش دادند شما فکر کن اگه اونا کشور گشایی نمی کردن تو این جریان کوچک شدن کشور که بیشترش به دست نا لایقان قاجاری بود کشور ما الان چقدر وسعت داشت لطفا مطالعه ی خودتون رو بیشتر کنین

کیوان
کیوان
Reply to  میلاد
2012-01-22 12:56 ب.ظ

@میلاد, کپپپپپپپپک

ahuora
ahuora
Reply to  میلاد
2012-02-12 1:40 ب.ظ

@میلاد, هرگز به بزرگ مردان تاریخ ایران توهین نکن اگه واقعا ایرانی هستی
کوروش کبیر و داریوش بزرگ شناسنامه بین المللی ایران هستن هیچ کسی شناسنامه خودش رو پاره نمی کنه

محمد
محمد
Reply to  میلاد
2012-02-16 3:31 ب.ظ

@میلاد, بهتره بدونیم که تموچین خان مغول که از دید ما وحشی و خونخواره از دید مردم خودش یه قهرمانه بیاید به منافع ملی خودمون فکر کنیم

پاپک پارسی
پاپک پارسی
Reply to  میلاد
2012-05-12 1:20 ق.ظ

در مورد حرفی که زدی کمی فکر کن تمام دنیامیگه انسانهای درستی بودند بعد شما میگویید ظالم بودند ظالم من وشماییم که ندانسته قضاوت میکنیم
یونان به داریوش قانون گذار می گفتند و خشایار را ادمی خردمند می دانستند
جسارتا شستشوی افکار شده اید

مهرداد
مهرداد
Reply to  میلاد
2020-11-03 12:45 ق.ظ

دوست عزیز حرفاتو‌ از کجا اوردی؟
این حرف ها حرف یمشت‌ آدم بی سواده‌
شما‌ حتا‌ زنگ‌ کتاب رو هم ندیدی!

خوبه هنوز اسناد تاریخی ما هست و افرادی مثل شما دور برداشتن

آرتمیس
آرتمیس
Reply to  میلاد
2021-04-03 11:07 ق.ظ

خیر داریوش جنگ یونان و راه ننداخت. خیلی هم فرمانروای لایق و خوبی بوده ظلمم نکرده. کمبوجیه رو اطلاعی ندارم ولی خشایارم ظالم نبوده

ایراندخت
ایراندخت
Reply to  علی
2011-10-23 6:33 ب.ظ

@علی, اینکارشماخدمت بزرگی بفرهنگ وهندوتاریخ ایران باستان میباشد من بنوبه خودم بینهایت اززحمات شماقدردانی وسپاسگزاری میکنم.
پاینده باشید.جاویدایران

کیوان
کیوان
Reply to  ایراندخت
2012-01-22 12:56 ب.ظ

@ایراندخت,

کیوان
کیوان
Reply to  کیوان
2012-01-22 12:56 ب.ظ

@کیوان,

کیوان
کیوان
Reply to  کیوان
2012-01-22 12:57 ب.ظ

@کیوان, سیبسبببببببببببببببببب

فرحناز
فرحناز
Reply to  علی
2011-11-25 2:29 ب.ظ

خوشحالم که هنوز آدمایی مثل تو هستن که این طور فکر کنن. ولی حیف که تعدادشون زیاد نیست.

مهسا
مهسا
Reply to  فرحناز
2012-01-22 12:57 ب.ظ

@فرحناز,

مهسا
مهسا
Reply to  مهسا
2012-01-22 12:57 ب.ظ

@مهسا, یببببببببببببببببببببببب

کا
کا
Reply to  علی
2012-05-12 1:13 ق.ظ

@علی, زیبا بود اندیشه ی شما نمایه ی خرد شماست

SAD
SAD
Reply to  علی
2012-08-13 3:48 ق.ظ

@علی,
سلام.من یه ایرانی هستم و به ایرانی بودنه خودم میبالم.
و همچنین خوشحالم که هنوز ایرانیانی مثل شما وجود دارن.
پاینده و جاوید باشی.دوست شماSAD.

ضیاء
ضیاء
Reply to  علی
2019-11-12 3:20 ق.ظ

درکتاب نامه تنسر ایران را (بلادالخاضعین) یعنی(کشو سرفرئدآورندگان)(درمقابل شه وشیخ) یعنی موبدان تعریف کرده است

میلاد معتمدی
میلاد معتمدی
2013-01-17 3:08 ب.ظ

فردوسی سی سال رنج برد تا پارسی را زنده نگه دارد حالا ما به مزارش میرویم و به عربی برایش از خدا طلب آمرزش میکنیم

فرزاد جعفری
فرزاد جعفری
2012-07-18 2:58 ب.ظ

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

Pouya
Pouya
2012-05-06 4:52 ب.ظ

دریغ است ایران که ویران شود///کنام شغالان وسگهای تازی شود

آرش
آرش
2011-06-15 5:34 ب.ظ

چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم وبر زنده یک تن مباد

شكيب آرين
شكيب آرين
Reply to  آرش
2011-07-25 4:25 ب.ظ

@آرش,
من يك افغانستاني (تاجيك)هستم وسرزمين مقدس ايران را ازجان ودل مي ستايم اگر ايران نبود امروز ما نبوديم

آرش
آرش
Reply to  شكيب آرين
2011-10-06 6:16 ب.ظ

@شكيب آرين, درود بر تو که اینقدر با فهم و شعوری درک و فهم کسانی چون شما ستودنی است

محمد
محمد
Reply to  شكيب آرين
2012-02-16 3:28 ب.ظ

@شكيب آرين, آقا شما هم ایرانی هستی مثل من که ترکم اما ایرانیم یا دوستی که عربه اما ایرانیه

کوروش بزرگ
کوروش بزرگ
Reply to  محمد
2012-05-11 5:07 ب.ظ

@محمد, هر کس دروغ نگه بیداد نکنه بهخودش وفرهنگش و همچنین به دیگران وفرهنگ دیگران احترام بزاره ایرانیه.

امین
امین
2011-10-24 9:33 ب.ظ

اگه کتاب شاهنامه به نثر روان رو بذارید خیلی عالی میشه
حتی اگه قسمت های کوچکی از شاهنامه باشه
شاهنامه بزرگترین حماسه ی جهانه – خیلی خیلی خیلی باحاله

لیلا
لیلا
2011-07-26 4:12 ب.ظ

فدای همه ایرانی ها ی غیرتی بشم که قلبتون واسه این مرز و بوم می تپه

ابراهیم
ابراهیم
Reply to  لیلا
2011-09-13 1:52 ب.ظ

@لیلا, خیلی چاکریم توصه من به شما و همه جوانان ایرانی این است تا جون دارید از وطن خود با قاطعیت دفاع کنید

تیتر
تیتر
Reply to  ابراهیم
2020-11-25 2:06 ب.ظ

چرا چرت میگی. اینکه ما تاریخ غنی و قابل توجهی داریم دلیل نمیشه ک مث سگ ازش دفاع کنیم. والا

سايرس
سايرس
2012-05-24 12:43 ب.ظ

سلام , خسته نباشيد , دستتون درد نكنه. ما تاريخي داريم كه بايد به اون بباليم و براي عده اي كه ذهنشون با يك مشت اراجيف از يك سري آدمهاي سؤاستفاده گر پر شده و هيچ مطالعه و اطلاعي از تاريخ كشور و هويتشون ندارند متاسفم . من يك مسلمان ايراني ام اما در اين كشور فقط از اسم اسلاه استفاده ميشه. در طول تاريخ هر گاه موبدان و روحانيون در امور كشور داري و سياست دخالت كردند , به سؤاستفاده از دين پرداختند و موجب تضعيف حكومت ها شدند , در هخمنشيان, ساسانيان و حتي در تمدن هاي اروپا… بیشتر..

نیک
نیک
2011-11-03 3:36 ب.ظ

گذشته ( تاریخ ) ایران 2 بخش می باشد ایران پیش از اسلام و ایران پس از اسلام . تفاوتهای این 2 بخش : در پیش از اسلام ما دارای فرهنگ زبان آئین ( دین ) ملی و بنیادهای پادشاهی نیرومند که بر نیمی از جهان آن روز چیرگی ( استیلا ) داشتیم میگویند پادشاهی ساسانی در آن دوران رنسانسی برای ایران بوده است اما پس از اسلام ما نه تنها تمامی آن شکوه و گذشته خیره کننده را از دست دادیم بلکه گرفتار تاخت و تاز تازیان ( اعراب بیابانگرد ) ترکهای ترکستان مغولها ترکمن ها و هر نژاد… بیشتر..

فرهاد
فرهاد
Reply to  نیک
2012-01-05 1:09 ب.ظ

@نیک, عزیز تعصب خوبه از نوع منطقی در واقع ما در مقابله با اعراب ویا دیگر ملیت ها کم آوردیم و شکست خوردیم . همان کم اوردنی که ملیت های دیگر در زمان های دیگر در مقابله با ایران کم آوردن وشکست خوردن . چرا تلخی شکست را با شیرینی مهر ورزی به دیگران التیام نمی بخشید . اگر بخواهی اینگونه محدود و یکطرفه به گذشته نگاه کنی افسرده میشی و دلتنگی شما را اذیت میکنه . همیشه و هم اکنون هم این قانون پابرجاست قوی تر حاکم میشه . حالا چه کورش با شه یا نادر باشه و ….… بیشتر..

ستاره
ستاره
2011-12-04 6:57 ق.ظ

دوستان قسمت ستایش پیغمبر و قسمتهای دیگه ای به این شاهنامه اضافه شده و از بردوسی نیست. حتی از نثر اون آشکارا میتوان دریافت که ستایش پیغمبر دروغین است و از فردوسی نیست. خوشبختانه اساتیدی چون استاد بهرام مشیری به آن اشاره کرده اند و حتی در قدیمی ترین نسخه اصل به جا مانده از فردوسی بزرگ هیج اثری از این اشعار دروغین نیست…

محمد
محمد
2012-06-17 7:23 ب.ظ

سلام به همه
اگه میشه در مورد این پیامکی که برام اومده نظراتتونو بگین چون خودم اطلاعات زیادی در زمینه زبان شناسی ندارم. اینم متنش:
اعراب به ما اموختند بجای خوراک بگوییم غذا که خود به پیشاب شتر میگویند…اعراب به ما اموختندبرای شمارش خودمان بجای تن بگوییم نفر که انها برای حیوانات استفاده میکنند….بجای واق سگ بگوییم پارس که اسم سرزمینمان است.. به ما اموختند شاهنامه اخرش خوش است چون اخر شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست میخورند……..mohamaddutcom@yahoo.com

محمد
Reply to  محمد
2012-08-10 10:00 ق.ظ

@محمد, معنی غذا در عربی باستانی ادرار شتر بود- نفر واحد شمارش شتر است مثلاً10نفر شتر- گویا اعراب بخاطر تحقیر ایرانیان که در قدیم بنام قوم پارس مشهور بودند صدای سگ را پارس نام دادند-

ساترا
ساترا
Reply to  محمد
2019-05-07 10:16 ب.ظ

خدای چه گناهیی کردیم گیر یه مشت عقب افتاده نژاد پرست افتادیم که فقط بلدن واسه چند تا کشور عربی جهان سومی رگ گردن باد کنن آریاییم آریاییم. راست میگی واسه بقیه دنیا هم قمپز در کن. یه مشت محمل تو تلگرام میخونه اومده برامون از آریایی بودن حرف میزنه . بجای این همه تو تلگرام و اینستا دنبال دروغ و تهمت بودن برو دو تا کتاب بخون اقای کوروش زاده. هرچیزی حدی داره نه کوروش ستیزی نه کوروش پرستی.

پرويز آذرمهر استان بدخشان خراسان خاوري(افغانستان)
پرويز آذرمهر استان بدخشان خراسان خاوري(افغانستان)
2011-07-25 4:33 ب.ظ

من هم يك خراساني هستم واين سه كشور (ايران ، تاجيكستان ، خراسان خاوري) ازجان ودل دوست دارم وهميشه اين كشوررا من يك كشور ميدانم زيرا اين حقيقت است كه اين سه كشور مانند سه جسم ويك روح است .

کریم
کریم
2011-08-24 12:55 ق.ظ

عاشققققققققققققققققققققتم ایران بااین مردمانت

مهران
مهران
2011-08-25 1:23 ب.ظ

بايد آغاز كنيم
هرچه داريم نمايان كنيم به آرامي
ميتوانيم

پرهام
پرهام
2011-12-04 7:00 ق.ظ

اشعار ستایش پیغمبر دروغین است و در قدیمی ترین نسخه اصل شاهنامه هم وجود ندارد. و در تاریخ معصر به شاهنامه اضافه شده است. حتی از نثر آن هم به خوبی واضح هست که از فردوسی نیست. من با اجازه این فایل رو ادیت کردم و اشعار دروغین رو از آن حذف کردم و در وبلاگ خودم در اختیار عزیزان قرار دادم. اهورمزدا این ملک را از دیو دروغ برهاند….

عباس
عباس
2012-07-16 10:38 ب.ظ

چوایران نباشد تن من مباد
عاشق ایران وهرچی ایرانی

آریا
آریا
2012-07-26 8:56 ق.ظ

از آن روز دشمن به ما چیره گشت که ما را روان و خرد تیره گشت

آقای اسد ولیزاده
2011-06-01 2:22 ب.ظ

سپاس از مهر و محبت شما عزیزان که این سایت را ترتیب نمودید

سپيده
سپيده
Reply to  آقای اسد ولیزاده
2012-03-22 1:53 ق.ظ

من در سرزمينى زندگى مى كنم كه زبانش پارسى است،اما به آن فارسى مى گويند چون عربى ‘پ’ ندارد
:@
>: (

مجتبی
مجتبی
Reply to  سپيده
2012-10-01 11:43 ب.ظ

اینکه ما چی بودیم مهم نیست اینکه چی هستیم و چی میخوایم یشیم مهم است
مرس

بزرگمهر
2011-08-22 10:00 ق.ظ

درود بر گرامی همنویسان !

بفردایین پارسی درآیید و پارسی را دریابید،

فردوسی زنده میاستد

راهش پاینده میاستد

مهران
مهران
Reply to  بزرگمهر
2011-08-25 1:21 ب.ظ

درود بر بزرگمهر بزرگ
به تندي نمي توان پارسي را دريافت.
به آرامي و با تلاش چندين بار همانند دوهفته نامه امرداد
واژگان درديدگاه آشناست اما نا آشناست.

ماه عسل
2011-09-04 5:22 ق.ظ

این نسخه کامل شاهنامه است؟

ابراهیم
ابراهیم
2011-09-13 1:59 ب.ظ

سلام به همه هم وطنانه ایرانی عزیز…

discovery
discovery
2011-09-16 6:50 ق.ظ

ممنون از لطفتون

سعید
سعید
2011-09-19 11:41 ب.ظ

شبانه میانِ خورشیدهای همیشه زیباییِ تو لنگریست ــ خورشیدی که از سپیده دمِ همه ستارگان … بی نیازم میکند. نگاهت شکستِ ستمگریست ــ نگاهی که………

ستاره سرد
ستاره سرد
2011-10-23 9:39 ب.ظ

ایرانیم و ایران را با جان و دل دوست دارم.
ز ایران کنام شیران بوم و بر زیباتر نیامد.
علی آقا دستت درد نکنه
واقعا گل کاشتی

راضیه
راضیه
2011-10-30 10:04 ب.ظ

اگر همراه با فایل صوتی متن های مربوط هم ارائه بشه خیلی عالی تر میشه.کار شایسته وقشنگی کردید
ما جوان های این نسل خیلی دور شدیم از اصل و انگار داره فراموش میشه که ما نزاد برتر آریایی هستیم.

نیک
نیک
2011-11-03 3:15 ب.ظ

با درود فراوان به بنیانگذار این سایت
این دیدگاه که هیچ آئینی بجز زرتشت از خرد و دانش پیروی نکرده و به دنبال آن هیچ نوشته ای ( کتابی ) به اندازه شاهنامه فردوسی تاکید فراوان بر دانش و خرد نداشته است آشکار است که ایرانیان باستان پیروی از خرد و دانش را سرآغازی برای پیروزی و رستگاری می دانسته اند من نگاه جوانان ایران را به گذشته پر شکوه و بنیادهای فرهنگی آن و چهره های نامدار جهانی مانند کوروش داریوش انوشیروان زرتشت بابک خرمدین فردوسی و … یادآوری می کنم .
درود بر فردوسی و کوروش

سعید
سعید
2011-11-04 12:50 ق.ظ

سلام از سایتتون ممنون
میخواستم بگم با اینکه ما ایرانی هستیم و باید از تنها زادگاهمون دفاع کنیم ولی خیلی از آدم های از همه جا بی خبر که متاسفانه یا خوشبختانه ایرانی اند ،دارند بر ضد کشورشون(ایران) طوطئه و فساد میکنن
و سعی دارن از کشور خارج بشن و همش از usaدفاع میکنن (ایا امریکایی ها هم از ایران طرف داری میکنن؟) بیایید باهم وبلاگی میهن پرستانه و روشن کننده حقیقت وجود ایران تاسیس کنیم تا شاید بتوانیم کمی از گمراهی بکاهیم
خودم پایم اگه کسی حاضره، منتظر یاعلی شیم

دستان(زال)
دستان(زال)
2011-11-06 6:57 ب.ظ

درود برشما که این کتاب را اینجا به دانلود گذاشته اید

Ali
Ali
2011-11-09 10:39 ب.ظ

درود بر شما
سپاسگزارم از مهر محبت شما.

محسن
محسن
2011-11-17 12:58 ق.ظ

درود بر همه عزیزان.همبستگی و نوع دوستی همیشه تو وجود ما ایرانی ها بوده و هست.بهتره بجای حسرت و سنگ گذشتگان به سینه زدن حالی رو بسازیم که گذشته آیندگانه.

LEO
LEO
2011-11-19 11:35 ب.ظ

با سلام و تشکر از امکانات خوبی که دارید بسیار متشکرم

محسن
2011-11-25 4:28 ق.ظ

آیا آنهایی که خدا را قبول دارند در درون دل دیگران هستند و آیا از تجاوز به حقوف هم نوع و نارضایتی او پرهیز می کنند و آیا در مجموعه ارتباطی با انسانها از اخلاص و صداقت و احترام متقابل برخوردارند و با اندیشه و مطالعه سنجیده با هم نوع برخورد می نمایند که جهان برای زیست همه موجودات آفریده شده است .

اکرام الله نیازی
اکرام الله نیازی
2011-11-27 8:09 ب.ظ

شاعران پارسی گوی افختاریست برای همه پارسی گویان جهان بویژه کشور های پارسی(دری)زبانها

اکرام الله نیازی
اکرام الله نیازی
2011-11-27 8:10 ب.ظ

شاعران پارسی گوی افختاریست برای همه پارسی گویان جهان بویژه کشور های پارسی زبان ها(دری)زبانها

اکرام الله نیازی
اکرام الله نیازی
2011-11-27 8:12 ب.ظ

شاعران پارسی گوی افتخاریست برای همه پارسی گویان جهان بویژه کشور های پارسی زبان ها(دری)زبانها

حامد
حامد
2011-12-03 4:53 ب.ظ

من خیلی خوشم امد خوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووب بود

پرهام
پرهام
2011-12-04 6:43 ق.ظ

سپاس اما واقعا میشه بپرسم این پسورد گذاشتن به چه معنی هست!؟؟ مثلا این کتاب به دست کسی بیافته کار بدی انجام شده. این پسورد جز اذیت کردن چیز دیگه ای من نمیبینم. اگه هست شما بفرمایید.

خسرو
خسرو
2011-12-15 10:58 ب.ظ

درود.اگه شما لغات بیگانه در ادبیات پارسی را اعلام کنید مانند. مثلا.استکان.سماور . درب.و….؟؟؟و پارسی انرا نیز بگوئید 80درصد ایرانی ها در سطح خواندن و نوشتن که اصلی ترین مجموعه لغات بیگانه هستند شاید به خودشون بیان.. متل .در.خودجوش.پارسی هستن….نظر شما چیه..

موسی
موسی
2011-12-16 12:58 ق.ظ

اگر ملت ایران با هم متحد شوند میتوانند همه مغولهای افقانی را از خاک پاک ایران بیرون کنند ایران جای بیگانه گان نیست.

امیر هوشنگ عیوضی
امیر هوشنگ عیوضی
2011-12-20 1:51 ب.ظ

سلام
اولین بار است که وارد این سایت شدم. عالی است.موفق باشید

عادل
عادل
2011-12-21 10:37 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید از خدمات بسیار ارزنده شما جهت دانلود کتاب های ارزشمند کمال تشکر را داریم .
خداوند خیر و سربلندی عطا کند

گيتي
گيتي
2011-12-24 12:25 ق.ظ

با دورود فراوان دستهاي شما عزيزان هم وطنم را ميبوسم ازيگانه بي همتا موفقيت برايتان ارزومندم از كتابهايي كه براي دانلود گذاشته ايد من استفاده مي كنم شاهنامه واقعا شاهكاره كتاب زرتشت بي نظيره منبا توجه به سنم اوقات فراغتم را با مطالعه اين كتابه پر مي كنم زيرا من 60ساله هستم واوقات فراغتم زياد است سپاسگذارم ازشما

nade
nade
2011-12-24 5:05 ب.ظ

ممنون از اینکه وقت میذارین و فکر میکنین دوستان از اون ایران الان یه مشت آدم قانون گریز مونده که به قوانین جمع زیستی اعتقادی ندارند و تقریبا همشون تلاش میکنند یه جوری قانون رو دور بزنند نتیجه اینکه امروز فرمول برخورد با این ملت برای سازندگی فرق میکنه و اخطار که یه موج جدید طبق برنامه برای اینکه ملت ایران چندین دهه دیگه اهداف ابرقدرتها را تامین کند تهیه و در حال اجراست و این موج همین اصالت گرایی شماست شماها درست میگین ولی از همین ابزار درست داره برای بسیج کردن شما در یه جهت غلط استفاده میشه

داریوش
داریوش
2012-01-04 1:07 ب.ظ

این شعر:
بسی رنج بردم در این سال سی — عجم زنده کردم بدین پارسی
تو صفحه چندمه؟
من سرچ زدم پیدا نکرد!
نکنه کتاب سانسور شده هست؟!!!

علی از تهران
علی از تهران
2012-01-05 10:05 ق.ظ

من خیلی خوشحال هستم از شما جوانان ایرانی که به این نتیجه رسیدید تمام مشکلات ایرانیان و سایر مردم دنیا ریشه در دین دارد دین ساخته دست بشر و خاص دزدان و تن پروران می باشد فردوسی بدرستی دست این شیادان را در قسمت حمله اعراب به ایران در شاهنامه رو کرد باشد که با مطالعه ,درسهایی از تجربه گذشتگان بیاموزیم و اینده خود فرزندانمان را بهتر بسازیم

رضا
رضا
2012-01-11 12:06 ب.ظ

زرشــــــــــــــــــک

سینا
سینا
2012-01-14 1:50 ب.ظ

سلام به همه شاید به بعضی ها بر بخوره که ما هر چه داریم از تاریخ گذشتمون منظورم هخامنشه. با تشکر سینا از اهواز

کیوان
کیوان
2012-01-22 12:52 ب.ظ

شاه‎نامه فردوسی دارای یک کشش و برد ایران گرایی است که بررسی و دریافت دقیق آن‏، دشوار است، چون ایران‎گرایی در این اثر مانند خونی است که تا کوچک‎ترین اندام‎های پیکر آن دویده است و با تار و پود آن، چنان در آمیخته که گزارش درست آن نیاز به پژوهشی گسترده دارد که در توان این گفتار کوتاه نیست و از این و به چند نکته‎ کلی بسنده می‎کنم.

اميد
اميد
2012-02-01 3:25 ب.ظ

دورد بر آزاد انديشان و آزادگان
چرا به مناسبت سرايش شاهنامه به فردوسي لقب حكيم داده اند .
شاد و پيروز باشيد .

mohamad
mohamad
2012-02-01 7:47 ب.ظ

من فقط میخوام بگم چشماتونو باز کنید ما قبل از اسلام تمدن داشتیم اونوقت که عربها تو بیابانها شتر سواری میکردن ما اینجا تمدن داشتیم وقتی عربها سالی یکبار خودشون رو نمیشستن ما اینجا حمام داشتیم ما گوشت مردار نمیخوردیم ما دخترامونو زنده به گور نمیکردیم ما بت نمیپرستیدیم ما پادشاهانمون ادعای خدایی نمیکردن اولین منشور حقوق بشر رو ما نوشتیم بنی اسرائیل رو ما از اسارت نجات دادیم به سرزمینشون باز گردوندیم کجای این کشور یک مجسمه بت پیدا شده بیاید عاقل باشیم وطن پرست باشیم ما ایرانی هستیم غیرت داشته باشیم کوروش کبیرمون فرمود:آفت این سرزمین دروغ و… بیشتر..

آرتمیس
آرتمیس
Reply to  mohamad
2021-04-11 4:28 ب.ظ

@mohamadدرود بر شما درسته، منم موافقم

مریم
مریم
2012-02-02 4:09 ب.ظ

سلام
من از شما درخواست می کنم کتابهای در خصوص پزشکی باستان دامیزشکی گیاه پزشکی باستان برای دانلود قرار دهید بسیار ممنونم

ایرانی
ایرانی
2012-02-09 6:37 ب.ظ

سلام دوستان یک اتفاق فوق العاده وحشتناک افتاده و داره ادامه پیدا میکنه انقدر عجیبه که 70 میلیون نفر باور نمیکنند حقیقت داشته باشه اگه کسی مشتاقه بشنوه باید دست کمک بمن بدهد (مربوط به فرهنگ لغات ایران است)

ایرانی
ایرانی
2012-02-09 6:59 ب.ظ

یک اتفاق وحشتناک برای فرهنگ لغات افتاده اگر مایل هستید توضیح بدهم وگرنه …………..

ایرانی
ایرانی
2012-02-12 9:28 ب.ظ

سلام یه خبر وحشتناک راجع به فرهنگ لغات شفاهی دارم

آرتمیس
آرتمیس
Reply to  ایرانی
2021-04-11 4:29 ب.ظ

@ایرانی،خب بگو

سروش
سروش
2012-02-18 12:58 ق.ظ

درود بیکران به همه ی ایرانیان
خیلی خوشحال میشم وقتی این همه ایرانی میهن دوست را اینجا میبینم
دوستان خوبم ما گذشته را برای آیندگان ترتیب میدیم؛ پس بیایید دست به دست هم بدیم و کاری کنیم که مایه ی سربلندی آیندگان باشیم
همه ی شما ار از جان ودل دوست دارم
ایا ملک ایران بزی جاودان..

به آفرید
به آفرید
2012-02-20 2:12 ب.ظ

دورود من بسیار خوشهالم برای مردم سرزمینم که به این شکل از تاریخ دیرینه سرزمینمون حمایت میکنند و شرمسارم از کسی که داریوش بزرگ شاه پارس رو وحشی قلمداد میکنه و باز هم شرمسارم از مردم کشوری که فردوسی رو که نام و آوازش همه عالم رو گرفته کافر خطاب میکنه متاسفم از مردم نادانی که هنوز هم قدر هنر را نمیدونن

امید
امید
2012-03-16 8:42 ب.ظ

ماشالا

محمد
محمد
2012-03-18 10:28 ب.ظ

در فرهنگ ایرانی بر 3 چیز استوار بوده وهست رفتار نیک گفتار نیک پندار نیک گرچه با ورود اسلام همه چیز در ایران عکس آن است ولی به آنچه که بودیم واز دست داده ایم خواهیم رسید واین فرهنگ ضد انسانی تازی که جز تجاوز تعرض غارت هست هیج گاه در این سرزمین نمیتواند بر فرهنگ خرد وانسانیت پیروز شود زیرا فرهنگی که از تازی برخواسته شدجز اندیشهای اهریمنی چیزی دگر نیست بلطف اهورا مزدا این تاریخ وفرهنگ و آیین پاک در ایران برقرار خواهد شد

کاوه
کاوه
2012-03-23 12:52 ق.ظ

درود و هزاران درود بر رادمردان (بابک ها، مردآویچ ها، پورهرمز، فیروز و…) و شیرزنان ایران (گردآفرین ها، پوران دخت ها، …………)
درود بر روان پاک ابر مرد ایران زمین پادشاه سخن فردوسی بزرگ
و شماها که مهری بر دل دارید و پنداری نیک در سر بیایید با گفتار نیک و کردار نیک سیاهی ها را از کشور پاک کنیم
با هم نجنگیم ولی همراه هم ستیز کنیم با نامردمیها
به امید ایران آزاد

آرام
آرام
Reply to  کاوه
2012-04-29 3:12 ب.ظ

به امید اون روز

هاشمم خسروی
هاشمم خسروی
2012-03-23 10:45 ب.ظ

درود بر شما ایرانیان وخجسته باد بر شما جشن نوروز. خیلی دلم میخواد یه چیزایای تایپ کنم ولی از کجا واز کی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حسین
حسین
2012-05-16 8:14 ب.ظ

ممنون از شما با این سایت خوبتون. تو دنیای مجازی منحرف. مثل سایت شما کم پیدا میشه ….دارم دانلود می کنم و خدا حفظتون کنه ….

از شهرستان زرندیه استان مرکزی

هادی
هادی
2012-05-23 9:17 ق.ظ

با سپاس ، چرا شاهنامه ای که گذاشته اید کامل نیست؟

جواد سلطانمحمدی
جواد سلطانمحمدی
2012-05-24 10:27 ق.ظ

با سلام
احسنت بر گردانندگان و موسسان این وبگاه
ممنون

مهسا
مهسا
2012-05-28 12:02 ب.ظ

کوروش بزرگ یا کبیر؟

شاه پارسی
شاه پارسی
2012-06-24 2:45 ق.ظ

کسانی که با هخامنشیان یا کوروش یا داریوش یا فردوسی مشکل دارن فقط ترک ها ی غارت گر هستند که این نژاد زرد پوست کمتر از 1000 سال است به شهرنشینی روی اوردند. به قول شاعر میگه: دل بردی از من به یغما / ای ترک غارت گر من این ترک ها میخوان تاریخ پارس رو به هر نحوی خراب کنن چون خودشونو تافته جدا بافته میدونن فکر میکنن از کون فیل افتادن. ولی هیچ گوهی نیستن به لطف خدا به قول یکی از بزرگان تا چیز ارزشمندی نداشته باشی بهت حسودی نمیکنن حالا این ترک های زرد پوست غارت… بیشتر..

اشکان
اشکان
Reply to  شاه پارسی
2012-08-12 2:13 ق.ظ

@شاه پارسی,دوست من اشتباه نکن
من ترک نیستم
ما آذری های میهن پرستی چون ستار خان کسروی و … هم داشتیم که عاشق این مرز و بوم بودن
با این طرز تفکر که اقوام مختلف ایران رو به جون هم می اندازین!

آذری
آذری
Reply to  اشکان
2012-08-13 6:06 ق.ظ

@اشکان, نه بابا انگار ترکهای آذری یه بلایی به سریه جایه طرفی که خودشو شاه پارسی خطاب کرده آوردن که ماتحتش اینقدر میسوزه ؟؟؟؟حیونی !!!!!همون سایتی که خودش آدرسشو گذاشته یه جواب که دهنشو سرویس کنه ندونسته بی اطلاع ونفهمیده گوه نخوره
کوروش ـ فرزند ماندانا، دختر پادشاه ماد بودو…

بی نام
بی نام
Reply to  شاه پارسی
2012-08-13 5:46 ق.ظ

@شاه پارسی, مثل اینکه ترکهای آذری یه بلاییی به سر یه جاییت آوردن که ما تحتت اینقدر می سوزه ؟؟؟حیونی!!!!

ایرانی
ایرانی
Reply to  شاه پارسی
2012-08-13 6:01 ق.ظ

@شاه پارسی, از همون سایتی که خودت آدرسشو گذاشتی یه جواب که دهنتو سرویس کنه ندونسته بی اطلاع ونفهمیده گوه نخوری
کوروش ـ فرزند ماندانا، دختر پادشاه ماد بودو…

ایرانی آذری
ایرانی آذری
Reply to  ایرانی
2012-08-13 10:01 ق.ظ

آذری اساسا هيچ ملتي از ملت ديگر برتر نيست. تاريخ در مورد ترك ها چيز زيادي نمي داند. اين حقيقتي است كه خيلي از متفكران بدان اذعان دارند. هر کسی که با زبان ترکی اشنایی دارد با نگاهی به اسامی شاهان ایلام تشابهات آنها را با اسامی ترکی امروزی میبیندַ چونکه هخامنشیان کوچ نشین از خود تمدنی نداشتند و حاکمیت را با زور شمشیر و خشونت و بیرحمی خاص خودشان بدست آورده بودند امپراتوری خود را بر پایه تمدن ایلام بنا کردند و به وسیله آنان تمدن ایلامی در دنیا توسعه یافتַ در آن زمان دعوای تمدن و فرهنگ قومی… بیشتر..

نیما
نیما
2012-06-24 2:56 ق.ظ

در جواب اون دوستی که گفته شعر گفتار پیغمبر از فردوسی نیست/ من خودم لیسانس ادبیات دارم تو نمیخواد مخ دوستان رو شستشو بدی فردوسی یک شاعر مسلمان و شیعه بوده که در تمام داستانهاش یه جور عرفان دیده میشه. دلیل اینیم که سلطان محمود غزنوی شاهنامه فردوسی رو قبول نکرد چون اصالتا عرب بود و سنی و فردوسی یه شعر هم برای سلطان خوانده در کل باید بگم فردوسی بیخودی لقب حکیم رو نگرفته تمامی 60 هزار بیت شاهنامه موجوده هیچیش تحریف شده نیست چرا بعضی ها اصلا هیچی نمیفهمند ؟ برید یکم مطالعه کنید طرف تا پنجم ابتدایی… بیشتر..

کامران
کامران
2012-06-28 6:11 ق.ظ

به نام خداوندبخشایشگر و مهربان سلام بر شما خیلی ممنون که این لطف هارو در حق ما می کنید . البته که خیلی ها قدر این چیزارو نمیدونن . یه چیزی … به نظر شما اگر یک نفر دیگه بخواد به شکلی دیگه در داستانی جدید بیشتر اساطیر ایران نظیر : اهورامزدا ، میترا ، آناهیتا ، بهرام ، تیشتر ، رشن ، سروش ،دئنا ، چیستا ، جهی ، استویداد ، بوشاسب و خیلی ایزدان و دیوان و پهلوانان و … را گرد هم بیاره . آیا موفقیت آمیز هست ، با این کارموافقید ؟ (داستانی کاملا جدید و… بیشتر..

khoram
2012-06-28 8:29 ب.ظ

سلام دستتون درد نکنه من الان دارم دانلودش میکنم خیلی ممنون

بابک خرمدین
بابک خرمدین
2012-07-11 9:25 ق.ظ

بچه سلام میدانید ابتدای تاریخ ایران کی بوده؟ و تمدن سرزمین ما چند هزار ساله است ؟ کتابهای حسن عباسی( سیاوش اوستا) را بخوانند
مخصوصا کتاب آیین اوستا و پیشنه 7000 ساله تمدن ایران

بابک خرمدین
بابک خرمدین
2012-07-11 9:26 ق.ظ

بچه سلام میدانید ابتدای تاریخ ایران کی بوده؟ و تمدن سرزمین ما چند هزار ساله است ؟ کتابهای حسن عباسی( سیاوش اوستا) را بخوانند
مخصوصا کتاب آیین اوستا و پیشنه ۷۰۰۰ ساله تمدن ایران

[پاسخ]

مرضیه
مرضیه
2012-07-18 9:38 ق.ظ

آفرین بر آفریدگار کوروش کبیر، و هر ایرانی دوستار خاک سرزمین پارسی
مرسی از سایت خوبتون لطف کنیدمجموعه کامل شاهنامه رو به ایمیلم بفرستید شاهنامه رو خوندم ولی کاملش رو ندارم. اگه ممکنه زن در گذر تاریخ و کوروش کبیر رو هم برام بفرستید.
باسپاس

ashkan
ashkan
2012-07-18 9:55 ب.ظ

این عربا جز بد بختی خدایی چیز دیگه ای برامون اوردن؟ ولشون کنین لا اقل اسم بچه هاتونو عربی نزارین این همه اسم ایرانی باحال داریم

آریا
آریا
2012-07-26 8:53 ق.ظ

می خوام به یه نکته بینهایت مهم اشاره کنم، نکته ای که یک متخصص خارجی در فیلم هفت گام تمدن (Seven Steps of Civilization) بهش اشاره می کنه. اینکه چگونه ایرانیان امروز زبان هزار سال پیش (زبان فردوسی) رو به خوبی می فهمند و صحبت می کنند. این درحالیه که بسیاری از تمدنهای بزرگ از میان رفتند و بسیاری دیگر مانند مصر و چندین کشور آفریقایی دیگر زبان عربی بر آنها غالب گشت و به جامعه عرب تبدیل شدند. این درحالیه که به عنوان مثال متون ادبی هزار سال پیش در انگلستان قابل فهم برای مردم امروز خودش نیست و… بیشتر..

آریا
آریا
2012-07-26 9:06 ق.ظ

از آن روزدشمن به ما چیره گشت که ما را روان وخردتیره گشت