چرا برنامه تیک تاک تا این حد طرفدار دارد؟

می‌توان در یکی دو سال اخیر تیک تاک را یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ ها دانست. این شبکه اجتماعی چینی در سال 2016 عرضه شده و ماهیت آن به این صورت است که کاربران می‌توانند ویدئوهایی از 3 ثانیه تا 60 ثانیه بسازند. این برنامه در سال 1398 برای ایران مسدود شده و کاربران با استفاده از فیلترشکن هم نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در این نوشته قصد داریم تا به معرفی و علت محبوبیت اپلیکیشن تیک تاک بپردازیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

اپلیکیشن تیک تاک چیست؟

اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با گرفتن یک ویدئوی کوتاه با موضوعات مختلفی مانند رقصیدن ، یک نمایش کوتاه ، آشپزی و …  و قرار دادن موسیقی و صدا ، تند کردن یا کند کردن سرعت ویدئو ، قرار دادن یک فیلتر روی آن ، ویدئو را با افراد دیگر به اشتراک گذاشته و ویدئوی سایرین را هم مشاهده کنند. همچنین افراد می‌توانند ویدئوهای خود را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

یک گزارش در سال 2018 نشان داده است که بخش دابسمش تیک تاگ حتی از اینستاگرام ، اسنپ چت ، یوتیوب ، فیسبوک نیز پیش گرفته است. همچنین تیک تاک با افزودن برنامه های دیگر سعی داشته که کاربران امریکایی را تحت تاثیر قرار بدهد.

در گذشته بیشتر اپلیکیشن های چینی در جذب کاربران خارجی توانایی نداشتند اما به نظر می‎رسد که تیک تاک رویکرد متفاوتی داشته و حتی توانسته علاوه بر کاربران معمولی انواع و اقسام برندها را نیز به خود مشغول کند.

اما سوال اساسی این است که آیا محبوبیت فعلی این اپلیکیشن ادامه دار است یا به زودی متوقف می‌شود. به این دلیل که در گذشته هم برنامه هایی بوده اند که در زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند اما پس از مدتی از خاطر رفتند.

برنامه تیک تاک چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد؟

  • با اولین استفاده از این برنامه متوجه خواهید شد که تصویربرداری در این برنامه از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
  • وجود جلوه های زیبا و فیلترهای هوشمند که محتوای شما را بهبود می‎بخشد.
  • آرشیو قدرتمند از موزیک که مدام به آن افزوده و کامل تر هم می‌شود.
  • امکان پیاده سازی خلاقیت ها
  • امکان اشتراک گذاری هم در تیک تاک و هم در سایر شبکه های اجتماعی
  • وجود ایموجی های جذاب
  • ویرایشگر حرفه ای و قدرتمند



Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments