یو پی اس مخصوص آسانسور

این روزها تقریبا تمام ساختمان‌ها دارای آسانسور می‌باشند. آسانسورها حمل و نقل بین طبقات مختلف را برای ساکنین ساختمان راحت می‌کند به همین خاطر استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که بیشتری تعداد آسانسورها در شهرهای پرجمعیتی مانند تهران قرار دارد به همین خاطر بایستی این دستگاه همواره آماده به کار باشد و دچار قطعی نشود. اما نکته مهم این است که آسانسور یک دستگاه الکتریکی و الکترونیکی است که با استفاده از جریان برق شهری کار می‌کند. به همین خاطر اگر برق شهری دچار قطعی یا نوسان شود، این دستگاه هم از کار خواهد افتاد.

یو پی اس آسانسور چگونه کار می‌کند؟

آسانسور دستگاهی است که همه از گیر افتادن در آن می‌ترسند به همین خاطر تا جای ممکن باید از قطع شدن برق آن جلوگیری کرد. برای این کار می‌توان از منبع تغذیه بی وقفه یا یو پی اس مخصوص آسانسور استفاده کرد. منابع تغذیه بی وقفه علاوه بر این که می‌توانند از خاموشی آسانسور جلوگیری کنند، بلکه می‌توانند از قطعات الکترونیکی آن نیز محافظت کرده و عمر آسانسور را بالا ببرند.

یو پی اس ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شوند. نوع خاص آسانسور با توجه به ویژگی‌های این دستگاه مصرف کننده ساخته شده است. UPS در این حالت بین برق شهری و آسانسور قرار می‌گیرد و به این ترتیب یک جریان کاملا تمیز و بدون نویز ، اعوجاج و در فرکانس و ولتاژ مناسب به دستگاه مصرف کننده که همان آسانسور است تحویل می‌دهند. در صورت قطعی کامل برق شهری ، منبع تامین انرژی از برق شهری به باتری ها در کسری از ثانیه سوئیچ می‎‌شود.

یو پی اس آسانسور به طور 100 درصد اتوماتیک هستند و نیاز ندارند تا شما آن ها را تنظیم کنید. اندازه های آن کوچک است و به همین خاطر به راحتی می‌توان آن ها را در یک جا با فضای کم جا داد. از آن جایی که از برق استفاده می‌کند، بسیار ایمن تر از دستگاه های دیگری مانند موتور برق است که سوخت اشتعال زا دارد. هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نمی‌کند.

چرا باید از یو پی اس در آسانسور استفاده کرد؟

اگر برای آسانسور ساختمان خود از یک منبع تغذیه بی وقفه مانند UPS استفاده کنید در این صورت هنگامی که برق شهری قطع می‎شود باتری ها از آسانسور پشتیبانی می‌کنند. آسانسور به نزدیک ترین طبقه رفته و می ایستد. در آسانسور باز شده و سپس به طور کامل از شبکه خارج می‎شود تا اتصال دوباره برق شهری. به این ترتیب هیچ نگرانی برای افراد به وجود نمی‌آید.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments