دانلود کتاب سلمان فارسی در آینه ی تاریخ

نام كتاب

سلمان فارسی در آینه ی تاریخ (دانلود+)

نويسنده

حسین حمزه

توضیح

سلمان فارسی در آینه ی تاریخ

رمز عبور

pdftarikhema.com

تهيه توسط

کتابخانه تاریخ ما

00000 حجم دانلود کتاب

840 کیلوبايت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونيکي

تاریخ اسلام

 

 

Image result for ‫کتاب سلمان فارسی در آینه ی تاریخ‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
87 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
2012-06-02 10:56 ب.ظ

ممنون از جوادعزیز.مانوکریم داداش.اهورا من کاری ندارم که پیامبرمستقیماًتوجنگ شرکت کرده یانه بلکه منظورم اینه که اصلاً زمانی که جنگ ایران واعراب به وقوع پیوست پیامبر(ص)زنده نبوده اند و3-2سال ازرحلت ایشان میگذشت(وفات پیامبر11ه.ق-جنگ:14-13ه ق) آخه وقتی حضرت محمد(ص)چندسال است ازدنیارفته اندسلمان فارسی چطور به ایشان مشاوره بدهد؟!!!!!!

fatemeh
fatemeh
2012-07-13 1:32 ق.ظ

چرا باید بین تاریخ کشور و دین یکی رو انتخاب کرد؟؟؟؟ چرا دینو از کشور جدا میکنید..بله من ایرانی بداشتن کشوری با این تاریخ افتخار میکنم…و به داشتن دینی به این زیبایی افتخار میکنم… به داشتن قهرمانی مثل آریو برزن رستم پادشاهانی مثل کوروش…افتخار میکنم به داشتن خدام پیامبرم دینم امامم افتخار میکنم…چرا همه چیزو رو به روی هم قرار میدید… چرا ایرانو اسلامو از هم جدا میکنید؟؟؟چرا به اون جنگ 8ساله و “ایرانیان مسلمان” و اون همه دلاوری نگاه نمیکنید؟؟؟چرا به ابراهیم همت به عنوان یک ایرانی مسلمان به عنوان ی قهرمان نگاه نمیکنید…امروز ما تاریخ فرزندانمونه…چرا همت ها… بیشتر..

ali
ali
Reply to  fatemeh
2021-10-22 5:34 ب.ظ

واقعا خیللللللللللی قشنگ بیان کردی ابجی گلم👍🏼👍🏼🙏🏼🙏🏼ممنونم

امير
امير
2014-12-30 1:28 ب.ظ

با سلام
چند تا از ديدگاه ها را مطالعه كردم. توهين به اعتقادات افراد در قالبي محترمانه را زياد ديدم. متاسفانه هيچگونه ماخذي براي بيشتر نظرها نديدم . خيلي ها مشكلشون حكومت و نظام فعلي است و اين موضوع را با اسلام قاطي كرده اند (در نظرها مشهود است). سعي كنيم منصف باشيم و با دليل و خيلي حرفه ايي با مسائل برخورد كنيم.

جواد
جواد
2012-06-03 11:58 ب.ظ

مهدی جان واقعا دمت گرم.بعضیا با بهانه تراشی و تعصب بیجا میخان چهره اسلام رو مخدوش کنن

مهدی
مهدی
2012-06-11 4:24 ق.ظ

در جواب مجید…..نامه ی پیامبر به خسرو پرویز هیچ ربطی به جنگ ایران واعراب نداره…….ببینید اسلام یک دین جهانیه وپیامبر اسلام هم برای همه ی جهان مبعوث شده پس طبیعتاًهمه ی مردم جهان روبه اسلام باید دعوت کنه.حضرت محمد(ص)این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام دادن ونامه ای برای خسرو پرویزفرستادن که خسرو پرویزنپذیرفت.ولی پیامبر هرگز بانپذیرفتن خسرو پرویز نیومدمثل عمر به ایران حمله کنه ودین روبخواد به زورشمشیر به مردم تحمیل کنه!!!!خود قرآن به پیامبر میگه توحق نداری مردم رومجبور به دین کنی توفقط باید اونا رو دعوت به دین کنی….خود قرآن میگه:”لا اکراه فی الدین….”یعنی هیچ اجباری… بیشتر..

مازیار
مازیار
Reply to  مهدی
2012-06-17 2:51 ق.ظ

@مهدی, @مهدی, اولا کاملا اشتباه میکنی محمد بن عبدالله اینقدر نادان بوده که در نامه به خسروپرویز اونو دعوت به پرستش خدا میکنه بدون اینکه بفهمه ایرانیان چند هزار سال خدا را پرستش میکردند بعدش کی گفته اسلام یک ایین جهانی است در ایه 6 سوره شوری عملا امده که: ما قران را عربی فصیح به تو نازل کردیم که مردم مکه و حوالی ان را بترسانی و در ایه4 ابراهیم امده : ما هیچ رسولی را به میان قومی نفرستادیم مگر به زبان خود ان قوم….متاسفانه شما کتاب اصلی دینتون رو خوب نخوندین بعد ازش دفاع میکنید!!! درسته در… بیشتر..

ااا
ااا
Reply to  مازیار
2019-03-23 3:38 ب.ظ

کسانی که علیه پیامبر خدا دارید نظر میدید ، شما ها در حدی نیستید که حتی در مورد سگ های ولگرد هم نظر بدید با این اندیشه های فاسد که هیچگونه سند و مدرکی نداره و از روی هوی و هوس هست ، لطفا اول کمی مطالعه کنید بعدا شروع به بانگ فرمایید!!!

دکتر علی
دکتر علی
Reply to  مازیار
2019-11-30 4:28 ب.ظ

شما چی؟ اوستا رو خونده ای که این چنین هتاکانه زبان به فحش باز کرده ای؟؟؟ می دانی که در اوستا در باره احکام دشتان و دشتانستان چی نوشته شده؟ می دانی که مجازات کشتن سگ آبی در آیین زرتشت این است که دختر یا خواهر خودت را به موبد بدهی که سوءاستفاده جنسی کند آن هم تا اخر عمر؟ نه . تو با این فحش دادنت، بسیار نادان تر از آن هستی که اهل مطالعه باشی. به گندیده هایی مثل تو پول می دهند تا پیامبر آسمان اسلام را که ایران را از شر زرتشت و زرتشت گروی نجات… بیشتر..

محمد
Reply to  مهدی
2012-07-10 8:19 ب.ظ

@مهدی, درود به برادر عزیزم مهدی جان، به نظر من بهتر اینه که در این زمینه بیشتر وارد نشید، چون اشخاصی هستند که دهان به گستاخی و بی شرمی باز کرده اند! کسانی که عرب را با اسلام یکی میدانند و شک نکن که با نظام هم سر سازگاری ندارند و همۀ این مسائل را به پای پاک ترین دین خدا و پاک ترین انسانهای تاریخ بشریت مینویسند، مثل اینان مثل ” کسی که خواب باشه میشه بیدارش کرد؛ اما کسی که خودش و به بخواب زده نمیشه بیدارش کرد ” هست. فقط باید گفت دیدار ما زمان ظهور بقیة… بیشتر..

Alj
Alj
Reply to  محمد
2019-06-20 5:58 ق.ظ

با سلام. و احترام کاملا با نظر شما موافق هستم. متاسفانه. کسانی اطهار نظر می‌کنند. اصلا سواد و درک از مطلب را ندارند. و بیشتر بلد هستن ادا در بیاورند. و از و از آنجایی که شما انسان باسوادی هستید. پیشنهاد – . ما انسانها از حافظه دورمان کمتر استفاده می‌کنیم. و برای مطالعه نیازمند ساخت یک جدول میباشد.. و هرزمان مطالعه نمودید. هر آنجه از آن کتاب متوجه شدید بصورت سوال و جواب در داخل جدول بنویسید. اینکار باعث میشه بهتر موارد را در کنار هم داشته باشید. .حساس کردم. این کتاب‌ها به معلومات شما اضافه خواهد کرد. خواهش… بیشتر..

جواد
جواد
2012-06-02 10:34 ب.ظ

مهدی جان ممنون .جواب دندان شکن دادی. نوکرم

محمد
محمد
2012-06-18 4:55 ب.ظ

جوونای مملکت !!!کافیه به دل خودمون رجوع کنیم.از رو هوس حرف نزنیم.خواسته های زودگذر باعث نشه که حقایق بزرگ رو زیر پا بذاریم.شما یی که دین زرتشت رو بهتر میدونی انصافا به 3 اصل دین زرتشت عمل میکنی؟گفتار نیک-پندار نیک و کردار نیک.آیا میدونی که زرتشت هم گفته زنا نکن,دزدی نکن,گفته زنها حجاب رعایت کنن و حیا داشته باشن و مردها هم چشم چرانی نکنن و… اگه به اینگفته ها عمل نمیکنی پس زرتشتی هم نیستی.از نظر من این تفکر حکومت آمریکاست که به خورد جوونای ما داده.یه جوون پاک با فرهنگ اصیل ایرونی عاشق اسلامه و عظمت و حقانیت… بیشتر..

میلاد
میلاد
2012-10-07 6:13 ق.ظ

نفرین بر عوام زودباور
نفرین بر تباه کنندگان جان و وقت
نفرین بر شرطلبان خیال پرداز

دوستان؟ اگه تاریخ نوینی هم نبود و اگه این حجمه ضد فرهنگ اسلامی هم نبود باز هم یه عده نفس پرست حیوان خو, دشمن ادیان بودند. همینهایی که امروز تاریخ نوین رو بهانه میکنن و از رسانه های بیگانه خط میگیرن!

چه دولت و مردم خوبی داریم که منافقان و دشمنان داخلی رو تیکه تیکه نمیکنن

میثم
میثم
2016-11-25 6:12 ق.ظ

با سلام نظرات دوستان رو خوندم در کل با هر دیدگاهی که دارید لطفا منطقی بحث کنید و به هم احترام بگذارید. کسی که توهین میکنه یعنی حرف موثقی نداره و محکومه. اما درباره سلمان فارسی کهمورد بحث دوستان می باشد باید عرض شود تنها دلیل نوشتن و انتشار عقاید عده ای از کسانی که مخالف سلمان هستند علاقه به تاریخ پیش از اسلام و در کل ایرانی بودن و ملی گرایی است و به همین منظور سخنان خارج از اعتدال نوشتن و حتی به پیامبر اسلام توهین کردند آنهم چه توهینی که تنها خدا می داند و بس… دلایل… بیشتر..

جواد
جواد
2012-06-03 11:59 ب.ظ

بعضیا با بهانه تراشی و تعصب بیجا میخان چهره اسلام رو مخدوش کنن

fatemeh
fatemeh
2012-07-13 1:36 ق.ظ

اون تیکه رو اشتباه نوشتم..پیامبر دست گذاشت رو شونه ی سلمان و گفت اینو قومش..

ما مو ستا ئا سورا روشنی
ما مو ستا ئا سورا روشنی
2012-07-20 3:36 ب.ظ

وا ژ ه ها ی کو ردی در قر آن : { فتر ه } { بوه ره} {کهف} {یا سین} { جودی } که خود مفسرین بزرگ معتقد نند این وا ژ ه ها عجمی یعنی غیر از عرب را عجم می خوانند در ضمن اعراب در تمام طول تاریخ یک نمو نه خط کوفی بعد از اسلام پیدا نشده همان رسم الخط کو فی ابدا ع ایرا نیان بو ده است چو ن کو فه در آن رمان قلمرو ایرا نیان بو ده است اعراب هچنینی خطی ندا شته است .جا ی تعجب اینجا ست چگو نه یک… بیشتر..

دکتر علی
دکتر علی
Reply to  ما مو ستا ئا سورا روشنی
2019-11-30 4:41 ب.ظ

ههههه جناب ماموستا. ممنون که باعث خنده و تفنن شدید. اتفاقا من هم معتقدم کشور چین به خاطر این که لباسهای پرچین دارند چین نامیده شده است!!!!

سلمان
سلمان
2012-09-18 8:20 ب.ظ

متاسفانه پدرم اسمم را سلمان گذاشت.البته او را سرزنش نميكنم در مملكت ما ديرگاهي است كه تفكر اسلامي به زور شمشير جا خوش كرده است و روح وجان همه ايرانيان را به نيستي سوق داده كه البته پدر بيسواد ولي زحمتكش بنده از اين قاعده مستثني نبوده است.باري:اي كساني كه كوركورانه از اسلام دفاع ميكنيد آيا هيچ مطالعه در دينهاي ديگر كرده ايد وبا اسلام مقايسه شان كرده ايد.آياميدانيد كه به طور مثال: اصول دين اسلام كه سه اصل توحيد – نبوت و معاد ميباشند(البته بگذريم از اينكه شيعيان ميگويند 5تا كه 2تاي آخرش را براي حكومت كردن خودشان اضافه… بیشتر..

پارسا.ع
پارسا.ع
Reply to  سلمان
2016-05-06 10:07 ب.ظ

@سلمان,

البته به نظر میرسد که همانطور که خودتان فرمودید، این (بی سوادی) فقط مختص به پدر بزرگوارتان نبود و در ایشان خلاصه نشده ، و بصورت خانوادگی و وراثتی به حضرتعالی نیز انتقال یافته است دوست من!

:))))

برو درساتو دوباره بخون جوجو جان…
بعدا بیا باهم بازی هم میکنیم!!!!!!
:))))))

امير
امير
2014-12-30 1:39 ب.ظ

از دوستان عزيز خواهش مي كنم چند تا از سخنراني هاي استاد فاطمي نيا را بشنويد .

آرمان
آرمان
2017-10-30 10:16 ب.ظ

آقایون متعصب و بقول خودتون اسلامی و البته به اعتقاد من جوگیر…فقط یک سؤال::حمله اعراب به ایران رو که قبول دارید؟؟کشت و کشتار اعراب در ایران رو که قبول دارید؟؟؟دلیل اینهمه عرب دوستی شما از کجا سرچشمه میگیره؟؟؟یعنی شماها میفرمایید امامان در حمله اعراب نقشی نداشتن؟؟یعنی عمر به تنهایی اینقدر قتل عام کرد؟؟؟واقعیت اون نیست که این آخوندها به شما قبولاندن…در جنگ قادسیه که چهل هزار نفر در شهر گرگان امروزی قتل عام شدن امام حسن مجتبی شخصأ حضور داشتن…اگر این گفته رو هم رد نکنید

دکتر علی
دکتر علی
Reply to  آرمان
2019-11-30 4:32 ب.ظ

آیا شما در آن زمان بودی و امام حسن را دیده ای یا از کتابی این مطلب را خوانده ای ؟؟؟؟؟!!!!
خب به ما هم لطفا بگو از کدام کتاب خوانده ای ؟ ما تعصب نداریم که مدرک مطالبه می کنیم. بلکه تو که بی مدرک و از شکمت حرف می زنی متعصب هستی

علی
علی
Reply to  آرمان
2020-05-26 12:20 ب.ظ

از جنگ قادسیه تا جنگ گرگان نزدیم ده سال فاصله است جنگ گرگان اگه اشتباه نکنم زمان عثمان بود.

مهدی مظلوم
مهدی مظلوم
2018-03-01 1:51 ق.ظ

با سلام کسی در دنیا بد نیست این انسان هست که با نظر به فرهنگ. تمدن.دین.وجدان و موقعیت خودش میگه کی بده کی خوبه. چه چیزی بده چه چیزی خوبه خداوند انقدر رعوف هست که ما فکر کنیم و نظر خودمون رو در مورد بدی و خوبی هر چیزی رو برای خودمون بهترین بدونیم

داغون
داغون
2012-06-10 5:07 ب.ظ

تحریف در طول زمان و دروغگویان بزرگ تاریخ باعث ایجاد تعصب های الکی در بین جوانان یک جامعه می شود متاسفانه جوانان مملکت ما تاریخ 2500 ساله را به 1400 ساله ترجیح داده اند.
یادمان باشد آن زمان که اعراب دخترانشان را زنده به گور می کردند ما 1000 سال قبلش کتبه ی حقوق بشر داشتیم.
پارسیان فکر کنید

ریحان
ریحان
2012-06-14 11:29 ق.ظ

توضیحاتت بسیارعالی بود محمد جان. من با تمام نظراتت موافقم.

ریحان
ریحان
2012-06-14 11:32 ق.ظ

مثل اینکه اشتباها نوشتم محمد. منظورم از محمد مهدی بود. داشتم با محمد چت میکردم دچار اشتباه شدم. بازم دمت گرم مهدی جان. خوب جوابشونو دادی.

مازیار
مازیار
2012-06-17 2:28 ق.ظ

سلمان یک انسان کاملا خائن بوده که در حمله اعراب به ایران با توجه به شناختی که از راهها داشته به عمر و اعراب کمک کرده یک عرب چه طور میتونسته استانهای ایران را پیدا کنه؟ یک عرب چه طور تونسته کاخ مدائن رو که مرکز قدرت بوده پیدا کنه؟جواب سلمان فارسی خائن …این خائن حتی با حیله و ساختن احادیث قلابی میخواسته ایرانیان را مسلمون کنه که کاملا شکست میخوره چون ایرانیها تا 250 سال مسلمون نشدن…از خیانت این خائن همین کافی بعد از حمله به کشور خودش و کشتن مردمش به فرمانداری شهر مدائن عراق منصوب میشود و… بیشتر..

ugd
ugd
Reply to  مازیار
2019-11-30 4:30 ب.ظ

تو که از باستان گراها پول می گیری که به اسلام و مسلمانی فخش بدهی خائن و دین فروش هستی که هستی ات را به پول های کثیف غربی هامی فروشی!

رضا
رضا
Reply to  مازیار
2021-03-15 1:37 ب.ظ

ای کاش دیگران هم همانند شما دیدگاه بازوبدون عقاید پوچ ومذهبی داشتن وتاریخ را بادیدگاه دینی بررسی نمی کردند

RESILIENCIA
RESILIENCIA
2012-07-03 11:08 ب.ظ

This inrtoduces a pleasingly rational point of view.

Hadi
Hadi
2012-08-02 5:22 ب.ظ

مشکل شما اینه که کورش با محمد مقایسه میکنید و سلمان و عمر در یک جایگاه قرار میدید ای نژاد پرستان جاهل چرا پادشاهان ساسانی بر خلاف ایین زرتشت دختران پادشاهان روم را به همسری میگرفتند؟ کورش بزرگ به چه دلیلی به بزرگ ترین تمدن های باستان لشکر کشید و بعد افتخار می کرد به مردم عادی امان نامه میدهد؟ در کتاب دو قرن سکوت که اسلام واعراب را عین هم میداند هم اذان میکند در لشکر رستم برده داری بود!!!!! دولت ساسانی مثل حکومت حالای ما از حمایت مردم برخوردار نبود اگر نه شکست اعرابی که با کفن میجنگیدن… بیشتر..

سلمان
سلمان
Reply to  Hadi
2012-09-18 8:32 ب.ظ

@Hadi, معلومه كه جيره خور حكومت هستي كه اين حكومت رو حمايت ميكني وگر نه نميگفتي كه همه مردم حكومت رو حمايت ميكنن.نه عزيزم همه نه ولي جيره خوراش چرا

پارسا عبدی
پارسا عبدی
Reply to  Hadi
2016-05-06 10:08 ب.ظ

@Hadi,

کی توان با شیعه گفتن از عمر

کی توان بر بط زدن در پیش کر؟!

اون یکی
اون یکی
2012-11-25 4:42 ق.ظ

حتا یک کلمه از حرفایی که همه نوشتن و نمی تونم به حودم بقبولونم. یه حسی نمیذاره. اما در کل منطقی ترین کامنت ها رو مهدی نوشته بود

دیگه بسه خـــدا دوباره
داره غم واسمون می باره..

atish
atish
2015-06-30 6:17 ب.ظ

سلام برام صحبتاتون جالب بود راجب اسلام و سلمان منابعی رو که می شناسید به من معرفی میکنید راجب اسلام و سلمان و امامان

رادین
رادین
Reply to  atish
2019-01-30 2:10 ق.ظ

سلام
اگر دوس داشتین من منابع خوبی دارم
خواستین براتون میفرستم

مهرانه
مهرانه
Reply to  رادین
2020-09-14 8:40 ق.ظ

برای من ارسال کنین داخل واتس اپ 09332256727

فرشید
فرشید
2015-08-30 8:06 ب.ظ

فایل قابل دانلود نیست. لطفا لینک دانلود را تصحیح نمائید

کیا
کیا
2016-02-06 1:47 ب.ظ

دوستان تاریخ جبره و با ستایش یا نکوهش عوض نمیشه.مهم اینه که بدونیم الان کجا ایستادیم.امیدوارم از عقاید دینی هموطنای عزیزم سو استفاده نشه

عیسی
عیسی
2016-03-02 12:45 ق.ظ

عراب چون تمدنی از خودشان ندارند میخواهند تمدن ما هم نابود کنند

پارسا.ع
پارسا.ع
Reply to  عیسی
2016-05-06 9:54 ب.ظ

@عیسی, سخنان عوامانه

عیسی
عیسی
2016-03-02 12:49 ق.ظ

محمد2 منظورت کدام پیامبر هست خداوند124000پیامبر برای بشارت انسانها فرستاد

حمیرا جون خوشکل
2018-03-11 5:59 ب.ظ

سلام دوستای عزیز من می خواستم یه چیزی بهتون بگم و اون هم این هستش که خداوند کتا بی رو به نام قرآن برای همه ی انسان ها نازل کرده این کتاب بی نهایت زبیا ودارای مفهوم هایی هست هر انسانی رو به تامل وا میداره وبدونیدکه هیچ موجود زنده ای حتی نمی تونه یه آیه مثل این کتاب رو بیاره که خودش نوشته باشه می دونید بچه ها ما آدما یه جوری هستیم که وقتی یه چیزی رو به خودمون تلقین میکنیم اون به شدت به ما غلبه میکنه شاید بعضی از شما ها به خودتون تلقین کردید که… بیشتر..

S. S
S. S
2019-06-08 7:25 ق.ظ

بار الها پرودرگار صلح و دوستی ما را از ََشر مسلمین متوهم متوحش درامان نگهدار

رضا شکوری دیوانی
رضا شکوری دیوانی
2019-09-15 6:51 ب.ظ

کتاب را نخواندم

اهورا
اهورا
2012-06-02 6:33 ب.ظ

درود
در جواب مهدى …
مهدى جان من که نگفتم شخص محمد تو جنگها شرکت ميکرده در اصل از پيش چنين کار شرم آورى کرده. بدرود..

ما مو ستا ئا سورا روشنی
ما مو ستا ئا سورا روشنی
2012-06-25 12:43 ق.ظ

سلما ن یا روز به تا کستا نی به جرم را بطه ی نا مشروع با کنیزان در بار سا سا نی و افشای دا من پلیدیش و هوس را نیش از در بار سا سا نیان با شخصی کورد زبا ن که مو بد زر تو شتی بوده فرار میکنند اول به هند بعدا به عر بستان و در غار حرا که یک واژ ه کوردی است یعنی صدا اویستارا به زبان عر بی به محممد کور روژ که منظور فرزند روز است که آن وا ژ ه هم کوردی است . که جبرا ئیل همان گه برا ئیل… بیشتر..

هر کی
هر کی
Reply to  ما مو ستا ئا سورا روشنی
2012-08-14 10:24 ب.ظ

حتما جبرئیل هم یک اسم کوردیه.چی میگی عزیز. یک طرفه مطالعه نکن از همه نظر مطالعه کن بعدشم منطقی فکر کن.

ما مو ستا ئا سورا روشنی
ما مو ستا ئا سورا روشنی
Reply to  هر کی
2012-08-26 11:07 ب.ظ

@بله جبره ئیل هم کو ردیه چو ن همان گبرا ئیل اویستا ئیه جنا بعا لی هم به زبا نهای ایران با ستان را آشنا شوید همان استنبا د را می بینی و می رسی او یستا را به دقت مطا لغ=عه کنید ثا بت می شو د که سلمان خا ن چه جنا یتی و خیا نه تی به ایران اهو را ئی مه ز دا ئی کر ده است من کورد شهر وند درجه دو و عرب در ایران حرف اول را بزند . 09189721796

رادین
رادین
Reply to  ما مو ستا ئا سورا روشنی
2019-01-30 2:03 ق.ظ

یکی اینو بگیره!
داداش این اطلاعات موثق رو کی بهت داده!!

محمد
2012-07-10 8:05 ب.ظ

خدایا فقط خودت به داد این جوونهای ایرانی برس!!
گستاخی تا جایی که به پیامبر خدا به شخصی که دلیل آفرینش جهان هستی هستند توهین کنی!!!!!
اعوذ با الله من الشیطان الرجیم

fatemeh
fatemeh
2012-07-13 1:11 ق.ظ

بعضیاتون باید اول دهنتون آب بکشین بعد اسم سلمان رو ببرین.. کتیبه ی حقوق بشر داشتی که داشتی..حالا شعورت چقده؟؟؟ اگر ی مقدار از شعور اون کوروش کبیر تو وجودت بود اعتقادت این نبود…. شما چرا اسلامو از اعراب میدونیده هاااااا؟؟؟اسلام دین الهیه.. آره اون اعراب بدبخت دختراشونو زنده به گور میکردن… چرا؟؟ 1-تو جنگا ینا بودن ک اسیر میشدن…2-جمعیت زنان 4برابر مردا بود… من با اینکار اعراب مخالفم و جهل100 درصد بوده…اما حواستون باشه کی اومد کاسه کوزشونو جمع کرد….پیامبر بود که گفت به جای اینکه دخترا رو بکشین نفری 4تا زن بگیرید…(اصل اسلام تک همسریه اون مال مواقعی… بیشتر..

fatemeh
fatemeh
2012-07-15 12:47 ق.ظ

از اون گذشته اگه سلمان فارسی نعوذبالله بخاطر ترک ایران خائنه…مجری های شبکه های منو تو صدای آمریکا که از همه بدترن ..چرا اونا رو نمیبینین؟؟

حسين
حسين
Reply to  fatemeh
2012-07-16 12:09 ب.ظ

من قبلا متدين بودم چون همه چيو اينقد مقدس ميديدم كه تو فكرمم حاضر نبودم فكر بد درباره دينم كنم. اما كم كم كه بعضي از احكام اسلام واسم جاي سؤال داشت واسه همين گفتم يكم مطالعه كنم وچيزاي ديدم كه اول فكر ميكردم دروغه واسه همين بيشتر به منابع موثق مراجعه كردم وحتي اگه ١ درصد هم بگيم درست باشه پس نتيجه اين ميشه كه نبايد متعصبانه جلو هر مطلبي موضع گيري كنيم. ادمي نديدم تا حالا كه اهل مطالعه باشه و دين رو هم متعصبانه قبول داشته باشه. تعصب عقل رو از كار ميندازه.

پارسا عبدی
پارسا عبدی
Reply to  حسين
2016-05-06 10:11 ب.ظ

@حسين, حالا کم کم بزرگ میشی و میبینی!

دکتر علی
دکتر علی
Reply to  حسين
2019-11-30 4:38 ب.ظ

شما باید از علمای اسلامی هم می پرسیدید. تا از مسلمان متعصب تبدیل نشوید به زرتشتی متعصب!!!

میلاد
میلاد
2012-10-07 6:07 ق.ظ

کلا تاریخ هخامنشیان و تاریخ نوین ساختگی هستش همین 150 سال پیش ساخته شده با اون اسم های یونانیشون…. حالا چه برسه به نظرات تاریخ نوین درباره سلمان فارسی…..

چه خوش گفت فردوسی پاکزاد(حلال زاده):
هر آنکس که در جانش کین علی ست
از او خوار تر در جهان گو که نیست

نباشد جز از بی پدر(حرامزاده) دشمنش
که یزدان بسوزد به آتش تنش

سیاوش
سیاوش
2012-10-14 8:57 ق.ظ

سلام به همه دوستان.متاسفانه آقا مهدی درست میگه اما کامل باز نکرد.سلمان وزیر اعظم دربار ساسانی بود و چون قطب قدرت استراتژیک ایران بود خسروپرویز خواست دستشو کوتاه کنه و روزی که تبعیدش کرد بهش گفت جایی میفرستنت که بهترین کاخها چادر باشه و بهترین غذاشون سوسمار باشه و سلمان در جوابش گفت عجله نکن منم نشون میدم با همون شترچرونهای عرب قلمرو تو و اجدادت و تاریخ ایران رو خاتمه میدم.تاریخ تبعیدش تو سنگنوشته های تخت جمشید بوده اما حالا نمیدونم هست یا نه !!!!!!و بردنش که بعد از چندسال….محمد کی بود؟جوانی جسور و خوشگذران که از لحاظ قدرت… بیشتر..

علوی
علوی
Reply to  سیاوش
2015-08-06 3:45 ق.ظ

@سیاوش, سلام.تاچه اندازه ازکتابهای تاریخی چون تاریخ طبری وبیهقی ونویسندگان آن ومترجمین وشرح زننده های آن مطلعید؟

نرگس
نرگس
Reply to  سیاوش
2018-05-20 2:23 ب.ظ

salam.vaght b kheir.ekanesh hast esme chand ketab monaseb o bedoone sensor az zendegi salman b man moarefi konid,b nazram resid etelaat shoma mitoone mofid tar az dostane dige bashe.un ketab nayab ham moarefi mikonid
?

محمد۲
محمد۲
2015-11-12 3:01 ب.ظ

کتاب دوقرن سکوت و تاریخ طبری مستند نیستند متاسفانه بعضی ها فقط به خاطر منافع خودشون و نژاد پرستی همه چیز رو قاطی می کنند اگر کمی مطالعه و باور داشتند … اینگونه سطحی قضاوت نمی کردند واقعا متاسفم برای مازیییییییار که توهین کرد به پیامبری که خدا در موردش فرمود:لولاک لما خلقت الافلاک .ای پیامبر اگر نبودی آسمان ها و هستی را خلق نمی کردم.
اون موقع من و تو داناییم پس خاک بر سر تمام دانایانی که از خدا و پیامبر جلو افتاده اند .
با حرفهای فاطمه و محمد موافقم

سالار
سالار
Reply to  محمد۲
2020-10-09 1:33 ق.ظ

اینطور که شما میفرمایید پس دنیا به خاطر حضرت محمد خلق شده و روزهای قبل از آن و ۱۲۳۹۰۰ تا پیامبر هم الکی بوده🤔🤔🤔

اصالت ایرانی
اصالت ایرانی
2019-02-02 1:51 ب.ظ

درود
چطور میتوان این کتاب را دانلود کرد یا خرید؟؟
بدرود

مجید
مجید
2012-06-05 2:34 ق.ظ

در جواب مهدی. درست است که در زمان پیامبر اسلام ص حمله ای به ایران صورت نگرفت اما نامه پیامبر به خسرو پرویز هم نباید دست کم گرفت درست نقشه راهی بود برای ایندگان چون از لحاظ نظامی در زمان پیامبر امکان لشکر کشی به ایران نبود این نامه را می توان مقایسه کرد با تحریک اسکندر مقدونی توسط پدرش فلیپ مقدونی.(فراموش نشود حمله به ایران در زمان اسکندر بود اما بذر کینه حمله به ایران را پدرش فیلیپ برای او به ارث گذاشته بود)

محمد
محمد
2012-06-18 4:03 ب.ظ

سلمان فارسی باعث افتخار ایرانه.حکومت ایران با زور شمشیر از بین رفت ولی هیچکس از مردم ایران با زور شمشیر مسلمون نشد.ایرونیا همیشه دنبال حق و راستی بودن و به همین علت ایمان آوردن.من ایمان دارم که زرتشت هم اگه زنده بود به اسلام ایمان میاورد چون چون قبول دارم که زرتشت انسان بزرگی بوده و پیغمبر خدای یکتا بوده و تایید کننده ی خاتم پیغمبران.اسلام ناب و فرهنگ زیبای ایرونی نزدیک به 1400 ساله که با هم پیوند خوردن و باعث پرورش انسان های بزرگی شدن که بشریت بهشون مینازه.متاسفانه بعضی ها ناآگاهانه دم از تقابل اسلام و فرهنگ… بیشتر..

ارش کیانی نسب
ارش کیانی نسب
Reply to  محمد
2015-01-10 11:55 ب.ظ

محمدآقا سلام
شما یک مسلمان معتقد هستید ومن برای دین وعقیده تان احترام قائلم ،درمقابل شمارابعنوان انسانی معتقد به خاتم پیغمبران.واسلام ناب مسئول میدانم ، اگرراستگو ودرستکارنباشید به دین وخودتان خیانت کرده اید . اگراحکامی راکه صادر کرده اید درست نباشد .
وا مصیبت است .
خلاصه اینکه دین شما انسان ساز است ، انسانش باید والا باشد نه درمانده و…

محمد
محمد
2012-06-18 5:25 ب.ظ

جوونای ایرونی بیاین تلاش کنیم و فرهتگ اسلامی ایرانی خودمون رو زنده تر و شاداب تر کنیم.حواسمون جمع باشه هویتمونو گم نکنیم.ما آمریکایی نیستیم.ما ایرونی هستیم و مسلمون فرزند مسلمون.اجدادمون با آگاهی اسلام رو پذیرفتن پس ما هم دینمون رو بشناسیم و خدامون رو بشناسیم و ببینیم چه روش زندگی رو برای ما پسندیده و اون راه رو انتخاب کنیم و بدونیم که راهی رو که خدا نشون داده راه رستگاریه.دنیای غرب رو منتهای آرزو های خودمون قرار ندیم.دست دوستی به ابلیس ندیم که دشمنمونه. هم دیندار باشیم و هم دنیامون رو بسازیم همونطور که اسلام گفته. با خدا دوست… بیشتر..

دکتر علی
دکتر علی
Reply to  محمد
2019-11-30 4:37 ب.ظ

همان پدران ما که زرتشتی بودند همان ها با اختیار و انتخاب و بلکه با تقدیم جان ومالشان و ایثارگری به اسلام گرویدند. البته اشتباهاتی که عربهای سنی در ایران انجام داده اند جای خود دارد و قابل دفاع نیست و خلفای سنی همان ها هستند که به ائمه بزرگوار شیعه بیشترین ظلم و ستم را روا داشتند

ساسان
ساسان
2012-07-09 4:09 ق.ظ

بنام خدا
دوستان گرامي.سلمان فارسي شخصيتي تاريخي ومذهبي بوده.ازشما هم ميهنان خواهش ميكنم به صورت علمي به ماجرانگاه كنيد.اگرازاشخاصي دردوره معاصردلخوري داريد آنرابه يك دين پرافتخار كه درخشان ترين تمدنهاي جهاني راپديدآوردربط ندهيد.اسلام وتمدن حاصل از آن خدمات بسياري به بشريت نموده است.ازسويي هرگز يك لشكرپنجاه هزارنفره قادربه نابودي يك امپراطوري عظيم نيست.مگراعراب چقدرنيروداشتند.ساسانيان ازدرون پوسيده شده ونهايتا فروريخت.
همچنين شكوفايي علمي وتمدني سرزمينمان راپس ازاسلام فراموش نكنيد.دراين مواردبهتراست احساسي عمل نكنيم.

ژوزف
ژوزف
2012-11-07 5:16 ب.ظ

من در تکمیل سخنان ماریار که کاملا حق با ایشونه من بعنوان یک شخص مسیحی وکسی 10سال از عمرم پای مطالعه ادیان گداشتم میخواستم بگم اگه سیره ابن اسحاق وکتب تاریخی دیگر جنایات پیامبر اسلام دیده میشود وبیشتر این جنایتها صرفا به لین دلیل بوده که پیامبر نقد میشده البته لازم به ذکر است این جنایات بعد از هجرت وبه قدرت رسیدن ایشون اتفاق میفته زمانی که ایشون13سال در مکه بودند پیامبر صلح ودوستی ولی 10سال مدینه ایشان چهره ای بسیار متفاوتی دیده میشود آیه هیچ اجباری در دین نیست اما کسی که میخواهد از اسلام خارج شود مرتد شناخته… بیشتر..

پارسا.ع
پارسا.ع
Reply to  ژوزف
2016-05-06 9:59 ب.ظ

@ژوزف,

دو کلام هم از مادر کچل عروس!!

😀

فکر کن…

یه فرد مسیحی من باب عقیده و دیانت، صحبت از عقل و تحقیق و منطق و علم بکند!!

تازه از جود خرافه در یک آیین دیگر هم اشکال بگیرد

ههههه!

باشه! باشه!! :))))

. . .
صلیبیت و عقل؟!! صلیبی بررسی تاریخی؟!! صلیبی و علم؟!

خخخخخ!
،:))))

شوخی خوبی بود دوست من!
کلی خندیدیم دورهمی!!

:)))

مرسی/ مذرسی!!

:))

اهورا
اهورا
2012-05-30 9:24 ق.ظ

درود. سلمان پارسى شخصيتى بسيار مرموز داشت که به گفته خيلى از( تاريخ دانان نه تاريخ نويسان) خيانت کار بوده طوريکه ازدانشگاه جندى شاپور اوراخراج کردن.و به محمد پيوست ودر جنگها عليه ايران(سرزمين خودش) بصورت(استراژيت)وار به اربابش محمد مشاوره مى داده. بدرود

عرفان
عرفان
Reply to  اهورا
2012-05-31 1:10 ب.ظ

@اهورا, لطفا نام حداقل سه نفر از این تاریخ دانان مورد نظر تان را باذکر کتاب تالیفی آنان ، برایم ایمیل نمایید . در صورت امکان شرحی از زندگی این تارخ دانان برایم بفرستید . سپاسگزار خواهم بود

bhz
bhz
Reply to  عرفان
2012-06-02 11:04 ق.ظ

دورود
پسر خوب نیاز نیست اهورا اسم تاریخ دانان را به شما بگوید از مجتهد بزرگ اینترنت بپرسید(سرچ) به شما جواب مده.
ضمناً مدت عمر سلمان (روزبه) باز بپرس(سرچ)
350 سال عمر با برکت … ولی من میگم باز این شیاد هنوز زنده است و ما سرزمین پارس هرچه می کشم از دست این شخصیت مرموز میکشم
مرسی

اهورا
اهورا
Reply to  عرفان
2012-06-03 2:57 ق.ظ

@عرفان,
درود….گيرم اسم ومشخصات اين افراد براتون بفرستم ميخواهيد چيکار….. بدرود

مهدی
مهدی
Reply to  اهورا
2012-06-01 2:27 ق.ظ

@اهورا,
اصلاًپیامبر با ایران جنگی نداشته که سلمان فارسی بخواد بهش توجنگ با ایران کمک کنه!!!!!!!!!جنگ ایران واعراب در زمان عمر به وقوع پیوست نه زمان پیامبر!!!!!!!توی جنگ های زمان عمر هم درهیچکدوم ازجنگ ها (ازقبیل جسر،قادسیه،نهاوند،نبردشوشتر،جلولاء و….)درسپاهیان اعراب اسم سلمان فارسی ثبت نشده.
میخواید به یکی ازبهترین یاران پیامبر ومایه ی افتخار ما ایرانیان تهمت بزنید وتوهین کنیدحداقل قبلش یکم تاریخ بخونید آخه کسی که فقط1صفحه تاریخ درباره ی جنگ اعراب وایران خونده باشه میدونه که جنگ ایران واعراب در زمان عمر به وقوع پیوست نه زمان پیامبر(ص)!!!!!!!!!!!

اهورا
اهورا
Reply to  مهدی
2012-06-02 6:49 ب.ظ

@مهدی, درود…اميدوارم درتمام مراحل زندگيتون مو فق باشيد ..مهدى جان من که نگفتم شخص محمد مستقيم وارد نبرد ها شده… بلکه از پيش چنين کار شرم آورى انجام داده اند.. درضمن من اعتقادى به اينکتاب هاى خرافات پوچ پوچگرا ندارم….بدرود

Anonymous
Anonymous
Reply to  اهورا
2018-02-19 8:05 ب.ظ

جهل تو باعث شده در هزار جهل دیگه بری حکومت پوسیده شاهنشاهی چشم و عقلتان را کور کرده محمد صل الله علیه وآله پیامبر و فرستاده مستقیم خدای عالم است حتی اگر شما کفار بهش ایمان نداشته باشید و تا به حال اسلام واقعی نه اسلام بنی امیه ها و آل سعود ها ابر قدرت های عالم را به چالش کشیده

مصدق
مصدق
Reply to  مهدی
2017-09-05 1:39 ق.ظ

عزیز!اصلا چرا حمله کردن که حالا بخواهیم توجیه کنیم که سلمانی که در زمان عمر با ایرانیان جنگیده خوب بوده یابد!از سلمان و سایرین باید پرسید که با کدام منطق قرآنی و اسلامی حمله به یک کشور و ریختن خون کلی انسان مظلوم و بی دفاع را میتوان توجیه کرد؟در ضمن اگر انتشار اسلام با قیام شمشیر کاری عقلانی و درست بود خود پیامبر در زمان حیاط که در اوج قدرت بود انجام میداد و نه تنها به ایران بلکه به تمام دنیا حمله میکرد و هر جاها کم میاورد با معجزه مشکل را حل میکرد،بهتراست در این مسایل از… بیشتر..

رسول
رسول
Reply to  اهورا
2015-06-16 1:53 ب.ظ

باطل است آنچه مدّعی گوید… سلمان فارسی از شخصیت های بحث انگیز و چند بعدی تاریخ اسلام و ایران است. قاطبه مسلمانان، از شیعه و سنی، او را به عنوان یکی از اصحاب بلندمرتبه پیامبر و حضرت علی (علیهم السلام) می ستایند. او در منظومه فکری فرق و مذاهب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و سنی و امامی و اسماعیلی و زیدی و اهل حق و اصحاب تصوف و فتوت، هریک به فراخور جهان بینی خود، تصویری از او ارائه کرده اند. این تصویر اگرچه گاه اغراق آمیز یا غیر واقعی است، اما همواره با حرمت و تقدس همراه است.… بیشتر..

پارسا.ع
پارسا.ع
Reply to  اهورا
2016-05-06 9:52 ب.ظ

@اهورا, پس دمش خیلی گرم…..

محسن
محسن
Reply to  اهورا
2017-10-28 12:44 ب.ظ

عادت دارید بدون مدرک چیزی میگویید لطفا چند منبع تاریخی بگید تا ما هم این را بشناسیم